۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴

رییس انجمن طراحان فیلم به مهر گفت:

طراحی فیلم «فروشنده» تاثیرگذار بود/ تبریک به یک هم‌صنف

طراحی فیلم «فروشنده» تاثیرگذار بود/ تبریک به یک هم‌صنف

رییس انجمن طراحان فیلم سینمای ایران تاکید کرد طراحی صحنه توسط کیوان مقدم در دیده شدن «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی تاثیرگذار بود.

پروین صفری رییس انجمن «طراحان فیلم سینمای ایران» در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که این انجمن موفقیت اصغر فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره کن را تبریک گفته و برای کیوان مقدم طراح صحنه «فروشنده» آرزوی موفقیت می کند، گفت: بخش بصری یک فیلم با طراح آن فیلم است و اگر طراح کار خود را به خوبی بلد باشد و آن را درست انجام دهد فیلم مورد نظر بیشتر به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: اگر طراح در خدمت کارگردان و فیلم نباشد و نتواند آنچه را که کارگردان می خواهد به تصویر کشد، بی شک به فیلم صدمه می زند.

رییس انجمن طراحان فیلم سینمای ایران توضیح داد: بخش طراحی در به تصویر کشیدن مضمون یک فیلم از اهمیت بسیاری برخوردار است و این طراح است که می تواند فضای یک فیلم را باورپذیر کند. تعریف طراحی صحنه در یک فیلم، باورپذیر کردن فیلمنامه برای تماشاچی است.

این هنرمند تاکید کرد: این طراح است که فضایی را برای مخاطب ایجاد می کند تا بفهمد که شخصیت های فیلم دارای چه تحصیلات و موقعیت اجتماعی هستند و از این طریق نوع زندگی آنها را درک کند. طراح باید روانشناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی را بداند تا بتواند به خوبی یک فیلم را به تصویر کشد.

صفری در پایان گفت: بی شک طراحی و کار کیوان مقدم در دیده شدن فیلم «فروشنده» بسیار تاثیرگذار بوده است و من خوشحالم که در تعدادی از نقدهایی که درباره این فیلم نوشته شده، طراحی صحنه و لباس فیلم دیده شده است.

کد خبر 3666759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha