۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲

مدیر جهاد کشاورزی طبس:

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس آغاز شد/پیش‌بینی برداشت ۴۵۰۰ تن

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس آغاز شد/پیش‌بینی برداشت ۴۵۰۰ تن

طبس- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت گندم از سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم از این اراضی برداشت شود.

داوود بخشایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: برداشت محصول گندم این شهرستان با به‌کارگیری ۸ دستگاه کمباین بومی و ۱۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۷ دستگاه دروگر از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی خشکسالی و خشکی آخر فصل را دلایل اعلام کاهش سطح قابل برداشت و عملکرد در واحد سطح اعلام کرد.

وی ارقام گندم کشت شده را طبسی، بم، سیستان، ارگ، بک کراس روشن، قدس و افق عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح پهنه بندی گندم این شهرستان با به‌کارگیری ۱۱ نفر از کارشناسان این مدیریت کل سطح کشت شده گندم تحت نظارت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۹۹۰ هکتار نیز تحت پوشش طرح خرید خدمات گیاهپزشکی با به‌کارگیری پنج کارشناس ناظر قرار گرفته است.

مدیرجهادکشاورزی طبس عنوان کرد: در همین راستا عملیات مبارزه با سن گندم در سطح ۳۱۵ هکتار، مبارزه با زنگ زرد در سطح ۳۰ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ در سطح ۱۴۲ هکتار صورت گرفته است.

وی همچنین سطح بیمه محصول گندم را در شهرستان ۹۹۸ هکتار اعلام کرد و افزود: به منظور حمایت از کشاورزان گندمکار بوجاری و ضدعفونی بذور، توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌ها از سوی جهاد کشاورزی انجام شده است.

بخشایی گفت: امسال نیز ۵ هکتار از مزارع گندم این شهرستان در قالب مزارع تکثیر بذری تحت کشت رقم افق مادری و ۱۰ هکتار نیز تحت کشت آنفارم ۹ مادری قرار گرفته است.

به گفته وی بذور حاصله در مزارع سال آتی کشاورزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی از ابتدای سال زراعی ۹۵ - ۹۴ تا کنون هفت مورد کلاس آموزشی با حضور ۱۵۳ نفر سه مورد کارگاه آموزشی با حضور ۱۹۰ نفر، دو سایت الگویی گندم (مقایسه عملکرد ارقام) با هدف به‌کارگیری فن آوریها، یافته‌ها و توصیه های فنی برای افزایش تولید و تامین امنیت غذایی در روستاهای محمدآباد و دیهشک و سریگ اجرا شده است.

کد خبر 3667122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha