۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴

بررسی لایحه «حمایت عربستان از تروریسم» در مجلس نمایندگان آمریکا

بررسی لایحه «حمایت عربستان از تروریسم» در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اقدام سنا در تصویب لایحه ضد سعودی بررسی این لایحه را آغاز کرد.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، در بررسی این لایحه که از روز گذشته در مجلس نمایندگان آغاز شده، حاضرین مواردی همچون نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر و ضرورت صدور مجوز برای قربانیان این حادثه جهت شکایت از این پادشاهی را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی این طرح در حالی آغاز شده که سنا رای به انتشار بخش های محرمانه مربوط به نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر داده است.

ریاض همچنان به لایحه‌ای که هفته گذشته در مجلس سنای آمریکا تصویب شد اعتراض دارد اما این لایحه تا هفته آینده در مجلس نمایندگان نیز به رای گذاشته می شود.

روز گذشته همچنین تعدادی از نمایندگان دموکراتیک و جمهوریخواه امریکا در جلسۀ فرعی کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگانِ این کشور، ریاض را به خاطر نقش احتمالی در حملات ۱۱ سپتامبر مورد انتقاد قرار دادند.

تد پو، نمایندۀ جمهوریخواه ایالت تگزاس و رئیس «کمیته فرعی مربوط به تروریسم» و یکی از حامیان این لایحه گفت:«اگر ثابت شود یک کشور خارجی، هر کشوری، به طرز قابل توجهی از یک حمله تروریستی در امریکا حمایت کرده است، قربانیان و خانواده‌هایشان اجازه دارند از آن کشور خارجی، هر کشوری که باشد، شکایت کنند. همانند مسائل دیگر باید اجازه دهیم که یک هیات منصفه درباره این مسائل و آسیب‌هایِ احتمالی‌اش تصمیم بگیرد.»

تعدادی از خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر نیز در این جلسه حاضر بودند.

بِرَد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا در ادامه به نقش عربستان سعودی در ترویج تروریسم اشاره کرد و رژیم ریاض را به خاطر «کشتار مخالفان و خشونت علیه آن ها» به نامِ اسلام، مورد انتقاد قرار داد.

این لایحه در صورت تصویب به قربانیان حملات تروریستی آمریکا اجازه می‌دهد تا از کشورهای خارجی به دلیل حمایت از فعالیت‌های تروریستی شکایت کنند.

کد خبر 3667613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha