۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

۲۰ شرکت دانش‌بنیان در لرستان ایجاد شود/ تجاری‌سازی دو محصول

۲۰ شرکت دانش‌بنیان در لرستان ایجاد شود/ تجاری‌سازی دو محصول

خرم آباد - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: باید ۲۰ شرکت دانش بنیان تا پایان امسال در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی صبح چهارشنبه در چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی در خرم آباد اظهار داشت: ۱۱۰ طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه لرستان تا پایان سال اجرایی می شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان مسئله معیشت مردم و بالا بودن نرخ بیکاری استان در دوره های پی در پی است که بر این اساس از سال ۹۳ تا کنون بر اساس ارزیابی هایی که از شرایط استان داشتیم و با پیگیری ها و تصمیم سازی های مدیریت ارشد استان، تلاش برای احیای ظرفیت های راکد استان به عنوان الگوی توسعه استان در دستور پیگیری قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: بر این اساس باید گفت که استارت اقتصاد مقاومتی عملا از دو سال پیش در لرستان زده شده و امروز لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه ۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود، عنوان کرد: بر این اساس باید ۳۷ پروژه در سال جاری و مابقی این ۵۰۷ پروژه در سال ۹۶ اجرایی شوند.

شاهرخی افزود: برای اجرای این اهداف نیز نقش بسیار مهمی برای مراکز و موسسات آموزشی و علمی در استان قائل هستیم.

وی ادامه داد: راه اندازی سه مرکز رشد علم و فناوری تا پایان سال، ایجاد دو مرکز شکوفایی خلاقیت، ایجاد شهرک فناوری آزاد برای حمایت از بخش خصوصی، ایجاد مرکز درمان ناباروری و رویان در استان از مهمترین هدف گذاری های صورت گرفته در بخش آموزش و پژوهش استان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه باید ۲۰ شرکت دانش بنیان دیگر تا پایان سال در استان ایجاد شود گفت: ایجاد ۵ شرکت از این تعداد توسط جهاد دانشگاهی باید صورت بگیرد.

شاهرخی اضافه کرد: اخذ مجوز تولید ۲۰۰ کالای دانش بنیان و تجاری سازی دو محصول دانش بنیان نیز باید بر اساس هدف گذاری در استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش از اصلی ترین نیازهای کشور است و جهاد دانشگاهی در این زمینه یکی از پرکارترین و کم ادعا ترین مجموعه هاست.

کد خبر 3667751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha