۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۱

استاندار قزوین:

روند تولید در هیچ واحدی در قزوین متوقف نخواهد شد

روند تولید در هیچ واحدی در قزوین متوقف نخواهد شد

قزوین- استاندار قزوین گفت: هیچ تصمیمی برای جلوگیری از تولید، ضبط اموال، مسدود شدن حساب و یا ممنوع الخروج شدن مدیران صنعتی بدون تصویب کارگروه رفع موانع تولید اجرایی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی چهارشنبه شب در کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که دولت با همه تنگناها و مشکلات مالی عزم جدی دارد تا از تولید دفاع کند و نگذارد روند سرمایه گذاری، اشتغال و تولید در کشور دچار خدشه شود ما هم در استان وظیفه داریم در همین مسیر گام برداریم.

وی افزود: دولت در فشار است اما تلاش می کند چرخه تولید متوقف نشود لذا مدیران دستگاههای اجرایی حق ندارند با تصمیمات غلط و اشتباه و یا فشار مضاعف موجب نگرانی و نا امیدی تولیدکنندگان شوند.

استاندار تصریح کرد: در استان واحدهای موفقی و شاخصی داریم که به ایجاد اشتغال و توسعه صادرات کمک می کنند اما وقتی دچار بدهی می شوند بدون درک شرایط آنها و برای گرفتن حقوق دولت با تصمیمات غلط و عجولانه موجب تعطیلی آنها می شویم و به اقتصاد استان ضربه می زنیم.

همتی گفت: کدام واحد تولیدی که حسابش مسدود، تلفنش قطع و یا اموالش مصادره می شود قادر به ادامه حیات خواهد بود و آیا با این روش می توانیم حقوق دولت را بگیریم؟ مدیران باید با درک شرایط اقتصادی موجود با همه توان به رفع موانع کمک کنند نه اینکه موجب نارضایتی شوند.

استاندار با دفاع تمام قد از تولیدکنندگان شاخص استان یادآورشد: البته با واحدهایی که به بهانه تولید از عمل کردن به تعهدات خود سرباز می زنند کاری نداریم و باید معوقات را پرداخت کنند اما واحدهای شاخص و فعال باید از حمایت های همه جانبه مدیران استان برخوردار شوند.

همتی گفت: هیچ مدیری در استان حق ندارد به دلیل بدهی و معوقات بانکی واحدهای فعال و شاخص تولیدی نسبت به مسدود کردن حساب های بانکی، ممنوع الخروجی، قطع آب، برق، گاز و تلفن، ضبط اموال، مزایده واحد و سایر برخوردها اقدام کند و هر تصمیمی بدون نظر و تصویب کارگروه رفع موانع تولید غیر قابل اجراست.

استاندار اضافه کرد: مدیران با هر واحدی که مشکل داشتند باید بلافاصله با تشکیل جلسه فوق العاده از کارگروه درخواست رسیدگی کنند تا تصمیمات در این کارگروه اتخاذ شود و ما نیز با اتخاذ روشهای منطقی با تعامل سعی خواهیم کرد بدهی به دولت از سوی واحدهای تولیدی با کمترین تنش و زیان بازگردانده شود.

با اقدام خشن واحدهای تولیدی را از فعالیت منع نکنید

همتی بیان کرد: با اقدام خشن و تیر خلاص نباید واحدهای تولیدی را از حرکت بازداریم و مدیران بیمه، مالیات، بانکها و دستگاههای خدمات رسان فقط با تعامل و درک شرایط تولیدکنندگان باید نسبت به انجام وظیفه اقدام کنند و بدون اطلاع ما هیچ واحدی نباید تعطیل و یا دچار رکود در کار شود.

استاندار همچنین دستور داد با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی معوقات بانکی و دولتی شرکت های تولیدی در استان بسرعت اقدام شود.

کد خبر 3668505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha