۸ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۶

در جلسه علنی امروز؛

مراسم ادای سوگند منتخبان مجلس دهم برگزار شد

مراسم ادای سوگند منتخبان مجلس دهم برگزار شد

مراسم ادای سوگند منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در نخستین جلسه علنی مجلس دهم، منتخبان ملت طبق اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را پس از قرائت علیرضا هاشم زائی رئیس موقت مجلس  تکرار و قرائت کردند.

متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

طبق آیین نامه مجلس شورای اسلامی؛نمایندگان حاضر در مجلس طبق اصل شصت و هفتم (67) قانون اساسى سوگند یاد مى‏ کنند. متن سوگندنامه توسط رئیس قرائت مى‏ شود و نمایندگان به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضاء می‌کنند.

نمایندگان اقلیت‏ هاى دینى این سوگند را با ذکر کتاب آسمانى خود یاد خواهند کرد.

نمایندگانى که در جلسه نخست شرکت ندارند باید در اولین جلسه رسمى که حضور پیدا مى‏ کنند سوگند را به جا آورند و ذیل سوگندنامه را امضاء کنند.  

 

 

 

کد خبر 3669411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha