۸ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۱

از سوی افراشته؛

اقدامات معاونت اجرایی مجلس برای تسهیل کار نمایندگان تشریح شد

اقدامات معاونت اجرایی مجلس  برای تسهیل کار نمایندگان تشریح شد

معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی اقدامات این معاونت را برای تسهیل کار نمایندگان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی افراشته معاون اجرایی مجلس در جلسه افتتاحیه مجلس سخنرانی کرد.

وی گفت: خداوند را سپاسگزاریم که به پاس مجاهدت و جانفشانی این ملت غیور، استقلال و آزادی  را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به آنان هدیه نمود و در جهان طوفان زده ای که در آتش فتنه نمرودیان می سوزد به ملت ایران توفیق داد در پناه ولایت فقیه شاهد گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی باشد.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده برای افزایش توان مجلس شورای اسلامی و تمهید شروع بی وقفه کار نمایندگان ارائه داد.

وی گفت: اقدامات لازم برای آشنایی منتخبان با فرایندهای ستادی و قانون گذاری انجام شد و در این راستا برگزاری همایش قانون گذاری، الزامات و راهکارها باعث آشنایی منتخبان با نحوه کار مجلس شد.

معاون اجرایی مجلس اظهار داشت: هیات رئیسه سنی با حضور در صحن علنی مجلس و آشنایی با نرم افزارهای سخت افزاری و نرم افزاری به طوری که با آغاز کار مجلس دهم مشکلی برای استفاده از این سامانه ها وجود نداشته باشد از اقدامات مهم  معاونت اجرایی بود.

افراشته اظهار داشت: علاوه بر این اقدامات و پشتیبانی های فنی و کارشناسی از امر قانون گذاری و نظارت با بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه های مختلف از اقدامات این معاونت بوده است که به شرح زیر است.

وی ادامه  داد: استفاده از حوزه های نرم افزاری به ویژه در وبگاه صحن، رای گیری در صحن مجلس و کمیسیون ها در کنار تحلیل و نصب سامانه های مورد نیاز در حوزه های تقنینی و نظارتی شامل چرخه های قانون گذاری و هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تذکر و سوال و اصل نود قانون اساسی.

معاون اجرایی مجلس در تشریح اقدامات دیگر معاونت اجرایی مجلس برای تمهید فعالیت نمایندگان مجلس گفت: اصلاح ساختار تشکیلاتی مجلس با هدف ایجاد بدنه سازمانی لازم برای تقویت بنیه کارشناسی مجلس در حوزه های تقنینی و نظارتی و ارائه خدمات دانش محور در این حئوزه ها با ایجاد دو معاونت نظارت و قوانین.

وی ادامه علاوه بر این بدنه سازمانی لازم در حوزه اداری برای حضور موثرتر مجلس در مجامع بین المللی و گسترش دیپلماسی پارلمانی از اقدامات معاونت پارلمانی بوده است.

معاون اجرایی مجلس  ایجاد خبرگزاری خانه ملت در فضای مجازی برای پوشش اخبار مربوط به فعالیت ها و خدمات مجلس شورای اسلامی را از گام های مهم این معاونت خواند و اظهار داشت: با آرزوی توفیق خدمت در تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران امیدواریم این تلاش مورد رضایت خداوند باشد.

کد خبر 3669604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha