۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

معاون نخست وزیر ترکیه:

تردید «کامرون» درباره ورود ترکیه به اتحادیه اروپا شرم آور است

تردید «کامرون» درباره ورود ترکیه به اتحادیه اروپا شرم آور است

معاون نخست وزیر ترکیه اظهارات «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان مبنی بر زیر سوال بردن شانس ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا را شرم آور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه امروز شنبه اظهارات «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان مبنی بر زیر سوال بردن شانس ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا را شرم آور توصیف کرد.

کامرون پیشتر گفته بود که احتمالا ترکیه تا سال میلادی ۳۰۰۰ به اتحادیه نخواهد پیوست.

در واکنش به این اظهار نظر، کورتولموش گفت: شرمساری اینکه کسی بگوید روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تا سال میلادی ۳۰۰۰ به طول خواهد انجامید، نه برای ما بلکه برای آنهایی خواهد بود که این افکار را به زبان می آورند.

وی در ادامه با تاکید بر پایبندی ترکیه در عمل به تعهداتی که لازمه لغو روادید سفر اتباع ترک به حوزه شنگن است، گفت: ترکیه به اتحادیه اروپا تکیه نکرده است.

در بهار امسال، بروکسل و آنکارا به توافقی برای مهار بحران مهاجرت دست یافتند که بر مبنای آن اروپا به ازای استرداد هر مهاجر غیر قانونی به ترکیه، یک نفر را که درخواست پناهندگی خود را از طرق قانونی ارائه داده است، از این کشور خارج خواهد کرد.

اوایل ماه میلادی جاری (می) نیز کمیسیون اروپا پیشنهاد داد که پارلمان اروپا تنها در صورتی قانون لغو روادید را به رای بگذارد که ترکیه تمامی ۷۲ شرط لازم برای این کار را برآورده کرده باشد.

گفته می شود که ترکیه اغلب این شروط به استثنای پنج مورد را برآورده کرده است که از آن میان می توان به بازنگری قانون مبارزه با تروریسم و آزادی مطبوعات اشاره کرد.

کد خبر 3670224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha