المهندس: حضور سردار سلیمانی در عراق به درخواست دولت بغداد است

المهندس: حضور سردار سلیمانی در عراق به درخواست دولت بغداد است

«ابومهدی المهندس» معاون فرمانده نیروهای مردمی عراق موسوم به «حشد الشعبی» اعلام کرد که حضور سردار سلیمانی در عراق به درخواست دولت این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «ابومهدی المهندس» معاون فرمانده نیروهای مردمی عراق موسوم به «حشد الشعبی» اعلام کرد که حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق به درخواست دولت این کشور انجام شده است.

وی گفت: مستشاران ایرانی و در راس آنها برادر عزیز قاسم سلیمانی از آغاز نبردها در کنار ما هستند و حضور وی به درخواست دولت عراق و توافق با فرمانده کل نیروهای مسلح انجام شده است.

وی در عین حال ضمن ابراز اطمینان از اینکه عراقی ها به تنهایی می توانند گروه داعش را شکست دهند هرگونه دنبال کردن اهداف سیاسی از سوی نیروهای حشدالشعبی را تکذیب کرد.

المهندس افزود: عراقی ها می توانند با امکانات موجود خود تروریسم را شکست دهند. حشد الشعبی هیچ گونه اهداف سیاسی را دنبال نمی کند و هدف ما حمایت از روند سیاسی است.

وی همچنین تعداد عناصر گروه تروریستی داعش در فلوجه را اعلام کرده و بر عدم هرگونه نیات انتقام جویانه حشدالشعبی برای مشارکت در آزادسازی فلوجه تاکید کرد.

المهندس گفت: فلوجه بویژه پس از انفجارهای تروریستی اخیر در بغداد بسیار برای ما نگران کننده شده بود چرا که این گروه تروریستی از اوضاع سیاسی وخیم عراق سوء استفاده می کرد و من همان موقع اعلام کردم که واکنش ما بسیار زود انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما وارد تکریت شدیم و قصد انتقام جویی از هیچ شخصی را نداشتیم و تمام افراد دستگیرشده را به دستگاه های امنیتی و قضایی تحویل دادیم. فلوجه توسط داعش ربوده شده و ما برای برقراری صلح به اینجا آمده ایم نه انتقام جویی.

وی همچنین از وجود ۲ هزار تروریست مسلح داعش در فلوجه که از سلاح ها و تجهیزات قوی برخوردارند خبر داد.

لازم به ذکر است که عملیات آزادسازی فلوجه از لوث گروه تروریستی داعش با مشارکت نیروهای امنیتی عراق و همچنین حشدالشعبی و مبارزان عشایر ادامه دارد. فلوجه از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی تحت سیطره تروریست های داعش قرار دارد.

حضور سردار سلیمانی در عراق موجب خشم سعودی ها شده است. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی که سیاست های اشتباه کشورش منطقه را به آتش کشیده، بدون توجه به نقش سعودی ها در ایجاد تروریسم و حمایت از آن مدعی شد که حضور سردار سلیمانی در عراق موضوعی منفی است.

وزارت خارجه ایران در واکنش به این ادعای سعودی ها اعلام کرد که حضور مستشاران ایرانی در عراق به رهبری سردار سلیمانی به درخواست دولت قانونی عراق انجام شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات سخيف عادل جبير درباره روابط جمهوری اسلامی ايران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخيص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزير خارجه كشوری ندارد كه در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترين عامل و حامی بی ثباتی و حمايت از تروريسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

کد خبر 3670589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha