۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد:

فعالیت ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور

فعالیت ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور

قم - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در خارج از کشور در زمینه مدرسه سازی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حافظی ظهر یکشنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) اولین خیر مدرسه ساز بود، افزود: در تمام روستاها، شهرها و استان‌های کشور با همت خیرین مدارسی بزرگ احداث شده است.

وی گفت: در اسلام فضیلت دانش بالاتر از عباداتی است که بجا می‌آوریم، و بنابراین حضور خیرین در این عرصه سازنده و مقدس عبادتی بزرگ است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در خارج از کشور به امر مدرسه سازی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی مقدم بر مسجدسازی است، افزود: اساس توسعه پایدار در هر کشور آموزش و پرورش است زیرا چنانچه آموزش و پرورش خوبی داشته باشیم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موفق خواهیم شد.

حافظی بیان کرد: خیری در استان قم دارای یک واحد تولیدی است و ۱۲ سال گذشته احداث مدرسه را آغاز کرد، و طی سه سال ۱۲ مدرسه را احداث کرد، و بعد در مرحله دوم ۷۲ مدرسه و سپس ۱۱۰ مدرسه را در کشور احداث کرد.

وی ادامه داد: در موقعیت تحریم اقتصادی که همه واحدهای تولیدی متضرر شده‌اند این خیر با امر خیر خود توفیق مدرسه سازی را یافته است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه هر کس با خدای خود معامله کند برکاتش را در زندگی خواهد دید، افزود: اگر بخواهیم پیشرفت علم و تعالی داشته باشیم باید در کسب دانش تلاش کنیم.

کد خبر 3671373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha