۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰

تانک های انگلیس روانه شرق اروپا می شوند

تانک های انگلیس روانه شرق اروپا می شوند

نشریه تایمز انگلیس از روانه شدن تعداد زیادی سرباز و تانک های این کشور به سوی دریای بالتیک و در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، ارتش انگلیس به عنوان یکی از اعضای ناتو، در حال جمع کردن تانک ها و تسلیحات سنگین خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه است.  

در پی امنیتی شدن فضای دریای بالتیک، ناتو اعلام کرد که به زودی 4000 نیروی اضافی دیگر در کشورهای حوزه این دریا که متحد ناتو هستند مستقر خواهد کرد. قرار بود نیمی از این نیروها را آمریکا تامین کرده و مابقی نیز از سوی آلمان و انگلیس روانه پایگاه های ناتو در بالکان شوند.

این درحالیست که نشریه وال استریت ژورنال، هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا تنها قادر به تامین 1000 نفر از این نیروها بوده و به همین دلیل، از اعضای اروپایی دیگر متحدین ناتو خواسته تا ما بقی این نیروها را تامین کنند.

نشریه تایمز، در همین راستا خبر داد که انگلیس تنها قادر به تامین همان میزان نیروی توافق شده قبلی یعنی 1000 نفر بوده که به همراه تانک و سایر ادوات نظامی جنگی روانه بالتیک می شوند.

مقام های روس اما با شنیدن این خبر به شدت به این عمل ناتو اعتراض کرده و آن را ناقض قرارداد امضا شده در سال 1994 با مسکو می دانند. بر اساس قرارداد یاد شده، ناتو حق استقرار هیچ گونه نیروی قابل توجه در شرق اروپا و به صورت دائم را ندارد.

کد خبر 3671539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha