۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۹

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین:

۱۱۰ اولویت سرمایه گذاری در استان قزوین شناسایی شده است

۱۱۰ اولویت سرمایه گذاری در استان قزوین شناسایی شده است

قزوین- سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با پیش بینی و شناسایی ۱۱۰ اولویت سرمایه گذاری در استان برای اجرایی شدن این طرح ها اقدام لازم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام ملکی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به توانمندی های استان قزوین گفت: استان قزوین با یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر جمعیت و مساحت ۱۵۰ هزار و ۶۳۳ کیلومترمربع با کمتر ازیک درصد مساحت کشور دارای شش شهرستان و شاخص های زیادی در بخش های کشاورزی و صنعتی و گردشگری است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین بیان کرد: ۱۷ درصد شاغلان در بخش کشاورزی، ۳۱ درصد در صنعت، ۴۰ درصد در بخش خدمات و ۱۰ درصد در صنعت آّب و برق هستند و نرخ بیکاری نیز در استان ۱۲ درصد است که باید ضمن اطلاع از شرایط موجود با برنامه ریزی مناسب در مسیر توسعه گام برداشت.

ملکی تصریح کرد: با ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی با اختصاص ۴.۲ درصد سرمایه گذاری کشور به خود از نظر صنعتی و کشاورزی استان برخورداری هستیم و با نزدیکی به بازارهای مصرف پایتخت و تولید ۱۲۹۰ نوع محصول که بخشی از آن صادر می شود ظرفیت های بسیار خوبی داریم.

وی بیان کرد: با داشتن ۲۹ نوع ماده معدنی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی هم در رتبه سوم هستیم و ۵۰۲ میلیون دلار سرمایه گذاری از ۱۷ کشور جهان در استان محقق شده و با وجود زیرساختها بستر خوبی برای حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی فراهم شده است.

ملکی اظهارداشت: در تولید انرژی خورشیدی و بادی، صنایع الکترونیک، شیمیایی و سلولزی، نساجی، مصالح ساختمانی، در سالهای اخیر سرمایه گذاری خوبی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: در محصولات کشاورزی از جمله زغال اخته رتبه اول، گلابی رتبه دوم، فندق و انگور رتبه سوم، زیتون رتبه چهارم را داریم و ۳۱ درصد اراضی استان به کشاورزی اختصاص یافته و حدود ۴ درصد تولیدات کشاورزی کشور به استان تعلق دارد.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۴ درصد دام سنگین کشور در استان قزوین است و در تولید گوشت قرمز رتبه سیزدهم، گوشت مرغ رتبه چهاردهم، در پرورش مرغ اجدادی و مرغ مادر تخمگذار رتبه اول، در ماهی گرمابی رتبه 18 و تولید عسل رتبه 23 و نیز در تولید ماهی زینتی رتبه چهارم هستیم. 

صنایع تبدیلی نیازمند توجه بیشتر

ملکی اظهارداشت: در زمینه فرآوری محصول شیر و انگور باید تلاش بیشتری کنیم و با حمایت از سرمایه گذار در این حوزه کارهای بهتری را عملیاتی کنیم.

وی گفت: بورس از ابزارهای سرمایه گذاری است که باید مستقل باشد تا کارآمدتر شود و با همه ظرفیت ها به رشد هشت درصدی کمک شود که هنوز این کار محقق نشده است.

ملکی بیان کرد: اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی توجه به شرکت های دانش بنیان است و در همه فرایندهای تولید، توزیع و مصرف باید از علم روز استفاده کنیم تا نتیجه کارها مطلوب باشد.

وی تصریح کرد: در تبدیل دستاوردهای شرکت های دانش بنیان به ثروت کمی عقب هستیم و با برقراری پیوند بین دانشگاه و تولید و شرکت های دانش بنیان می توانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین اضافه کرد: در بخش گردشگری هم باید بیشتر فعال شویم و با معرفی این شهر به مردم ایران و جهان ظرفیت های ارزشمند خود را فعال کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.

ارائه ۱۱۰ برنامه عملیاتی در استان قزوین

ملکی اظهارداشت: ۱۱۰ برنامه عملیاتی برای حرکت در مسیر رشد و توسعه و بهره مندی از ظرفیت ها ارائه شده که اصلاح الگوی کشت، تامین زیرساختها، تعامل بیشتر کارآفرینان با مدیران، تدوین سند آمایش سرزمین، تولید عکس، فیلم مستند، گزارش خبری، در برنامه ها پیش بینی شده است.

وی گفت: بزودی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی خواهد شد که این کار در تسریع امور توسعه و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نقش مهمی خواهد داشت و شرایط سرمایه گذاری را تسهیل خواهد کرد.

ملکی افزود: تدوین کتاب فرصت های سرمایه گذاری و کتاب پاسخ به سوالات سرمایه گذاران باید در دستور کار قرار گیرد و با ایجاد ارتباط بیشتر بین شرکت های دانش بنیان و صنعت، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهها، پارک علم و فنآوری، می توانیم همه ظرفیت های خود را فعال کنیم.

وی یادآورشد: حمایت از احداث هتل در استان، توسعه مناطق نمونه گردشگری، پیگیری متروی هشتگرد به قزوین، تبدیل کاروانسرای هجیب و آوج به پردیس گردشگری، احداث مجتمع تفریحی در آبگرم، توسعه هتل مرمر قزوین از اولویت های شناسایی شده برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

ملکی بیان کرد: در دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم با هماهنگی دستگاههای اجرایی شرایط حض.ر سرمایه گذاران را تسهیل کرده و با روان سازی از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و توسعه استان بخوبی استفاده کنیم.

وی گفت: با استفاده از ایده ها و طرح های نخبگان، کارشناسان امیدواریم بتوانیم بستر خوبی برای اجرای طرح های پیش بینی شده فراهم کنیم و سرعت توسعه استان را شتاب بخشیم.

ملکی اظهارامیدواری کرد با همکاری رسانه های مکتوب، مجازی و صداوسیما نسبت به فرهنگ سازی و معرفی قابلیت های استان بخوبی اقدام مناسبی صورت گیرد.

   

کد خبر 3672892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha