۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷

کاهش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

کاهش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، گفت: طرح‌هایی برای افزایش مساحت بندر آبادان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سفاری در نشست خبری با اشاره به اینکه بنادر آبادان بیشتر برای صادرات کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: از جمله کالاهایی که از این بنادر صادر می‌شود، مربوط به میوه و تره‌بار، محصولات دامی و خشکبار است.

وی با بیان اینکه بندر آبادان شامل ۶ اسکله به عمق پنج متر و حداکثر کشتی با توناژ ۵۰۰۰ تن است، افزود: اغلب اجناس وارداتی شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک و سوپرمارکتی است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به وجود بندر چوئبده با فاصله ۴۷ کیلومتری اشاره کرد و افزود: این بندر در حاشیه رودخانه بهمنشیر قرار گرفته و ۱۰ هکتار محوطه دارد که عمده محصولات صادراتی آن، دام و کشاورزی، شیلات، مصنوعات پلاستیکی، خشکبار و تره‌بار است.

سفاری به وجود کارخانجات کشتی‌سازی و داک‌های شناور اشاره کرد و افزود: در این بندر مرکز تجسس و نجات قرار گرفته که در شمال غرب خلیج‌فارس واقع شده است.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش ظرفیت بندر آبادان، اظهار داشت: این بندر جای توسعه محوطه‌ای ندارد اما برخی ایده‌ها مطرح شده از جمله جابجایی گمرک و ورودی شهر است که کمک بزرگی به افزایش مساحت بندر می‌کند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه در سال ۹۴ روند تخلیه و بارگیری در سه بندر آبادان کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل افزایش سه برابری قیمت سوخت بوده است که بر روند تجارت تاثیرگذار شد. همچنین در ماه‌های پایانی سال موضوع ترخیص کالاهای ملوانی را در سه بندر داشتیم.

سفاری با اشاره به اینکه در سال ۹۴، ۱۲۱ هزار و ۸۱۶ تن بار تخلیه و بارگیری شده است، گفت: این رقم نسبت به سال ۹۳، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی، سیستم جدید اظهارنامه‌های گمرک را هم از جمله عوامل روند کاهشی تخلیه و بارگیری کالا دانست و افزود: امیدواریم با جا افتادن این سیستم جدید در ماه آینده این روند بهتر شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان به آمار دو ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در دو ماهه سال ۹۴ این رقم ۲۰ هزار و ۹۴۹ تن بود که امسال به ۱۶ هزار و ۱۳۱ هزار تن رسیده است.

سفاری با اشاره به لایروبی بندر اروندکنار با اعتبار دو میلیارد تومان، گفت: امسال قصد داریم تا شناورهای مغروقه  را شناورسازی کنیم و یک قرارداد در این خصوص بسته شده است و در حال حاضر سه مغروقه در بندر چوئبده داریم اما هنوز از تعداد مغروقه‌ها در رودخانه بهمنشیر اطلاعی نداریم.

کد خبر 3673298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha