۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴

۱۶ خرداد ماه؛

بزرگداشت «شهریار پرهیزگار» برگزار می‌شود

بزرگداشت «شهریار پرهیزگار» برگزار می‌شود

بزرگداشت شهریار پرهیزکار استاد حفظ قرآن کریم یک‌شنبه ۱۶ خردادماه با حضور فعالان و مدیران قرآنی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بزرگداشت شهریار پرهیزکار استاد حفظ قرآن کریم یکشنبه ۱۶ خردادماه با حضور چهره‌های فرهنگی و مدیران قرآنی کشور به میزبانی خبرگزاری فارس برگزار می‌شود. این مراسم به منظورخدمات شایسته این چهره قرآنی به ویژه در عرصه ترتیل کلام وحی تدارک دیده شده است.

ضبط ترتیل کل قرآن در ۲۱ سالگی

شهریار پرهیزکار استاد حفظ قرآن کریم است که به واسطه خانواده به سمت فعالیت‌های قرآنی پیش رفت و امور قرآنی را از تلاوت و پس از توانمندی‌های لازم به سمت حفظ رفت.

وی سال ۱۳۶۴ زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، اقدام به خواندن ترتیل کل قرآن کریم کرد که این ترتیل نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز مورد استقبال قرار گرفت و منشأ برکات بسیاری بود.

در آن دوران ترتیل کامل قرآن کریم توسط قاریان کشورمان وجود نداشت و تنها یک دوره ترتیل از سیدمرتضی سادات‌فاطمی در دسترس بود اما این استاد قرآن کریم به پیشنهاد داود عبدالرحیمی تهیه‌کننده برنامه رادیو، بیست جزء از قرآن به سبک تلفیقی از اساتید مصری را در استودیو رادیو خواند و در ماه مبارک همان سال برای نخستین‌بار این ترتیل از رادیو پخش شد, و با یک سال وقفه یعنی سال ۱۳۶۵ ادامه ضبط ترتیل ۱۰ جزء باقی‌مانده از قرآن را در رادیو ادامه داد.

استقبال حجت‌الاسلام قرائتی از ترتیل پرهیزکار

دوره کامل تلاوت ترتیلى با صداى استاد پرهیزکار  هر ساله از شبکه‌هاى مختلف رادیو و تلویزیون جمهورى اسلامى ایران نیز پخش مى‌شود که بسیار مورد توجه دوستداران و علاقه‌مندان به قرآن قرار گرفته است تا جایی که جت‌الاسلام قرائتی در همان سال‌های اولیه پخش این ترتیل،  در تماسی با استاد پرهیزکار ضمن استقبال از ترتیل ایشان پیشنهاد همکاری می‌داده و گفته است: «اگر من بهترین تفسیر را بکنم، نمره‌ام ۱۵ است اما اگر کنار شما بخوانید می‌شود ۲۰».

خبرگزاری فارس با توجه به اهمیت ترتیل استا د پرهیزکار بزرگداشتی برگزار می‌کند که از عموم علاقه‌مندان به قرآن کریم دعوت می‌شود جهت تکریم و تجلیل از این استاد قرآن کریم از ساعت ۱۵ یک‌شنبه ۱۶ خرداداماه در خبرگزاری فارس به نشانی میدان فردوسی به سمت خیابان انقلاب اسلامی، کوجه شاهرود پلاک ۱ حضور به هم رسانند.

کد خبر 3674453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha