۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۱

فعالیت کمیته دانشجویی سلول‌های بنیادی در استان بوشهر آغاز شد

فعالیت کمیته دانشجویی سلول‌های بنیادی در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- نماینده بنیاد نخبگان استان بوشهر در ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فعالیت کمیته دانشجویی سلول‌های بنیادی در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،  نماینده بنیاد نخبگان استان بوشهر و مرکز زیست‌فناوری خلیج‌فارس در سلول‌های بنیادی و طب بازساختی گفت: نشست دانشجویی کمیته سلول‌های بنیادی و طب بازساختی برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های قطب در استان بوشهر تشکیل شد.

ماریا ظهیری افزود: با بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر، مشکلاتی همچون بیماری‌های تحلیل رونده، مشکلات قلبی عروقی و مشکلات اسکلتی مجال یک زندگی طولانی باکیفیت مناسب را از بشر ربوده و همواره دانش پزشکی درصدد یافتن راه‌حلی مناسب برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و ارتقای کیفیت و کمیت زندگی بشر بوده است.

ظهیری با اشاره به اینکه حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی ازجمله به‌روزترین و مهم‌ترین موضوعات مطرح در ارتباط بادانش پزشکی است گفت: طب بازساختی به مفهوم جایگزینی بافت‌های ازدست‌رفته بدن با بافتی زنده و دارای عملکرد مناسب است.

نماینده بنیاد نخبگان استان بوشهر در ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی خود فرد و یا فرد اهداکننده به‌منظور جایگزین کردن سلول‌های آسیب‌دیده، طراحی و استفاده از داربست‌های زیست سازگار با شرایط داخل بدن به‌تنهایی و یا همراه با سلول‌های بنیادی و طراحی‌های مختلف داخل آزمایشگاهی به‌منظور ارتقای عملکرد آنها در داخل بدن و جایگزین نمودن به‌جای بافت‌های آسیب‌دیده همگی در سایه توسعه دانش سلول‌های بنیادی و طب بازساختی محقق شده است.

عضو کارگروه تخصصی زیست‌فناوری، سلامت و محیط‌زیست بنیاد نخبگان بوشهر اظهار کرد: تهیه مدل‌های داخل آزمایشگاهی به‌منظور ارزیابی و پیش‌بینی رفتار سلول‌ها و بافت‌های مختلف در مقابل ترکیبات دارویی و سموم مختلف و تحقیق پیرامون نواقص ژنتیکی و رفع آنها از دیگر دستاوردهای دانش سلول‌های بنیادی است.

ظهیری تصریح کرد: امروز با کمک پیشرفت‌های پزشکی زیادی که در حوزه سلول‌های بنیادی صورت گرفته است، روش‌هایی برای مقابله با سلول‌های سرطانی با کمترین آسیب به سلول‌ها و بافت‌های سالم ارائه شده است که باعث تحول در حوزه مبارزه با بیماری‌های سخت و صعب‌العلاجی چون سرطان می‌شود.

کد خبر 3675606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha