۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۳۰

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام تا آخر عمر معتقد بود که آمریکا شیطان بزرگ است

امام تا آخر عمر معتقد بود که آمریکا شیطان بزرگ است

مشهد-عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام با نفرت از آمریکا از دنیا رفت و با تاکید بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، متعقد بود باید این ارتباط قطع شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید احمد خاتمی، شامگاه پنج شنبه در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام با نفرت از آمریکا از دنیا رفت، امام تا آخر عمر معتقد بود که آمریکا شیطان بزرگ است و باید این ارتباط قطع شود و تا زمانی که آمریکا آدم نشود لازم نیست رابطه برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان اتاق فرمان جنگ در یمن به آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند، افزود: کشور ایران تنها یک رهبر دارد و همه مردم گوش باید به فرمان رهبری باید بدهند و هیچ فردی نباید به دنبال دو قطبی کردن جامعه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام یعنی ولایت فقیه، و ولایت فقیه یعنی امام این تناقض را چگونه دشمنان اسلام نزد خود حل کردند و شمشیر را از رو علیه نظام و ولایت در فتنه سال ۸۸ بستند.

وی ادامه داد: بعضی  از افراد مدام به من می گویند چرا تو اینقدر بر مسئله ولایت فقیه تاکید داری در جوابشان می گویم، روح نظام اسلامی ولایت فقیه است.

خاتمی با اشاره به دیدار اخیر رهبری با اعضای مجلس خبرگان گفت: مسیری که خبرگان باید دنبال کنند، همان مسیر انقلاب است، مسیر انقلاب حاکمیت دین و ارزش های الهی بیان می کند، که حضرت مهدی (عج) ادامه دهنده این راه است.

عضومجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت مهدی (عج) اقتدار خود را در مسیر حاکمیت دین به کار می برد، بنابراین حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد هیچ مسوولی نمی تواند بگوید بگذارید ما حکومت خودمان را داشته باشیم.

 خاتمی تصریح کرد: نکته ای که امام ورهبری برآن تاکید داشتند تکیه بر مردم و جمهوریت اسلامی است که جمهوری به معنای مردم و جمهوری اسلامی ترجمه دیگری از مردم سالاری دینی معنا می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وجهه مشترک رهبری و امام (ره) رسیدگی به وضع معیشت محرومان و مستضعفان است و به سخن امام که فرمود من یک موی شما کوخ نشینان را با یک عمرشما کاخ نشینان عوض نمی کنم، این همان روح انقلابی است و باید نظام انقلاب اسلامی در مسیر فقرزدایی از جامعه حرکت کند.
 

کد خبر 3675635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha