۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷

مرور خاطرات فرگوسن؛

روی‌کین - کی‌روش، رحمتی - منصوریان/ رختکن استقلال در دست کیست؟

روی‌کین - کی‌روش، رحمتی - منصوریان/ رختکن استقلال در دست کیست؟

در حالیکه منصوریان محکم‌تر از مظلومی به نظر می‌رسد، استقلال همچنان شایعه و حاشیه بازیکن سالاری دارد. مرور خاطرات فرگوسن و درگیری کی‌روش با روی کین می‌تواند الگوی پیروزی سرمربی جوان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آلکس فرگوسن در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: «کارلوس کی‌روش نزد من آمد و گفت: روی کین می‌خواهد رختکن را دست بگیرد، پرسیدم من هم متوجه شده‌ام، آیا تو مطمئن هستی؟ گفت آری او نقشی فراتر از یک بازیکن می‌خواهد و من به همین دلیل روی کین را پس از دوازده سال در منچستر یونایتد اخراج کردم. فرگوسن در ادامه می‌نویسد: کین بر سر محل اردوی منچستریونایتد با کی‌روش درگیر شده بود. »

خواندن کتاب خاطرات فرگوسن برای همه مربیان ضروری است، فرگوسن شاید بزرگترین مربی دنیا حداقل در رده باشگاهی باشد، او مثل ساعت منظم و دقیق بود و دو دهه توانست منچستر را در اوج فوتبال دنیا نگه دارد به همین دلیل خواندن خاطراتش مهم است.

اما چرا این خاطره را نقل کردیم؟ ماجرا به منصوریان بازمی‌گردد، مربی جوان و دوست داشتنی که همه استقلالی‌ها دوست دارند او موفق شود و حجم این خواستن بسیار زیاد است. حالا منصوریان در استقلال با کسی کار می‌کند که او هم با کی‌روش درگیر شده است، یعنی سید مهدی رحمتی و البته که کی‌روش برای منصوریان یک الگوی بزرگ است و خود این مربی این نکته را بارها تاکید کرده است.

رحمتی سال خوبی را در استقلال پشت سر نگذاشت، او هم در دیدار با تراکتورسازی، هم در دربی و هم در فینال حذفی مقابل ذوب آهن  از منظر فنی بسیار بد بود و گل‌های زیادی دریافت کرد اما بحث امروز این نیست، حرف این است که رحمتی به محوطه مربی ورود می‌کند، او در لابه لای شایعه‌ها متهم شده در انتخاب دستیاران مربی و جذب بازیکنان ورود می‌کند و به نظر می‌رسد ابایی هم از بالا بردن شائبه‌ها ندارد که اگر داشت عکس خودش را با بختیار رحمانی درست در روز عقد قرارداد با استقلال منتشر نمی‌کرد.

پرسش حالا این است: آیا رحمتی می‌خواهد رختکن را در دست بگیرد؟ ظاهرا منصوریان از این حرکت رحمتی دلخور شده و ظاهرا از طریق یکی از مدیران باشگاه به وی تذکر داده که در حیطه خودش فعالیت کند و اگر اینچنین بوده باشد باید به منصوریان خوش بین بود که از روی دست مظلومی حرکت نکرده و حواسش به همه جزئیات موفقیت هست.

منصوریان در استقلال تنها با کنترل حاشیه هاست که می‌تواند موفق شود. کنترل بوقچی ها، کنترل بازیکنان، کنترل رسانه‌ها، کنترل مدیرانی که سرخود گام برمی دارند و ...

اگر منصوریان این حواشی را کنترل کند می توان به موفقیت او خوشبین بود وگرنه نمی‌توان موفقیت این تیم را با این مربی جوان به چشم دید و او هم در حاشیه های استقلال غرق خواهد شد.

کد خبر 3676571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha