۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

ظرفیت مدال آوری ایران بیشتر از لندن است؛

پنج درخواست رئیس کمیته ملی المپیک از معاون اول رئیس جمهور

پنج درخواست رئیس کمیته ملی المپیک از معاون اول رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در نشست با معاون اول رئیس جمهور پنج درخواست را از وی در رابطه با اعزام کاروان ایران به بازیهای المپیک ریو مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه نشست مدیران ورزش کشور با معاون اول رئیس جمهور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره ای مختصر به وضعیت کاروان ایران و چگونگی برگزاری المپیک اظهار داشت: همه کشورها عضو سازمان مل نیستند در حالی که ۲۰۶ کشور عضو کمیته بین المللی المپیک هستند که حداقل با یک نماینده در میادین المپیک شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین حضور رسمی ایران در المپیک  ۱۹۴۸ لندن انجام شد خاطرنشان کرد: اولین مدال ورزش ایران در ادوار مختلف المپیک نیز توسط سلماسی در کشتی و به رنگ برنز بدست آمد. کشتی در همه ادوار المپیک صاحب مدال بوده است ضمن اینکه وزنه برداری و تکواندو هم از رشته های مدال آور بوده اند. از حضور ما در المپیک با شش رشته شروع شد اما امروز ۵۹ سهمیه برای المپیک روی گرفته ایم ضمن اینکه امید داریم سهمیه های ما بیشتر هم شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو خواهد بودگفت: در تاریخ ۱۲۰ ساله المپیک ۱۲ ورزشکار معلول موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند و نعمتی سیزدهمین ورزشکاری است که به این موفقیت دست یافته است ضمن اینکه باید بگویم افزایش تعداد سهمیه های ایران و همچنین افزایش یک رشته ورزشی نسبت به ادوار گذشته  و حضور پررنگ داوران و ناظران ایران همراه با رکوردشکنی بانوان در کسب سهمیه از ویژگی های کاروان ایران است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: پتانسیل مدال آوری کاروان ایران نسبت به دوره های قبل بیشتر است فقط امیدوارم حمایت کامل صورت بگیرد تا بدون مشکل در المپیک ریو شرکت کنیم.

وی در بخشی از صحبت های خود درخواست هایی را از معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: دو ماه حیاتی تا المپیک ریو پیش رو داریم. تسریع تخصیص بودجه در این مدت می تواند به ورزشکاران و آماده سازی آنها کمک کند ضمن اینکه این درخواست را دارم که در صورت امکان مراسم تقدیر از مدال آوران سال ۹۴ و پرداخت پاداش آنها پیش از اعزام کاروان ایران به المپیک ریو انجام شود.

 کیومرث هاشمی همچنین در ادامه درخواست های خود از معاون اول رئیس حمهور گفت: از دولت می خواهم ۱۰ میلیارد  خارج از اعتبارات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ویژه مربیان و کادر فنی در اختیار جامعه ورزش قرار داده شود. در فوتبال مربیان ۵۰۰- ۶۰۰ میلیون می گیرند و دریافت این رقم می تواند برای مربیان غیر فوتبالی هم کمک بزرگی باشد. همچنین از شما می خواهم از اردوی ورزشکاران المپیکی در آستانه اعزام به ریو بازدید کنید.

پنج درخواست هاشمي از معاون اول به نمايندگي از جامعه ورزش به شرح زیر است:
١. تخصيص بودجه ٩ ماه آينده تا پايان تيرماه
٢.حمايت ويژه از كادر فني رشته هاي اعزامي به المپيك و پارلمپيك
٣. پرداخت پاداش قهرمانان و افتخارآفرينان تا قبل از اعزام كاروان
٤. اختصاص ١٠ ميليارد تومان بودجه براي شارژ مالي ورزشكاران و كادر فني رشته هاي مختلف
٥. حضور و بازديد از اردوي تيمهاي اعزامي به المپيك و پارلمپيك ٢٠١٦ ريو

کد خبر 3678284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha