۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

در بازدید مسئولان استانی مطرح شد:

حفاری ۲۴۰۰ متری تونل کبیرکوه آبدانان/نیاز ۱۲۰۰ میلیاردی پروژه

حفاری ۲۴۰۰ متری تونل کبیرکوه آبدانان/نیاز ۱۲۰۰ میلیاردی پروژه

آبدانان-بزرگترین تونل جاده ای کشور با دو هزار و ۴۰۰ متر حفاری در انتظار تزریق به موقع اعتبارات است چراکه طبق گفته مسئولان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، احداث تونل کبیرکوه آبدانان که دومین تونل بزرگ کشور محسوب می شود در ضلع شرقی و با فاصله پنج کیلومتر از مرکز این شهرستان با پنج هزار و ۳۰۰ متر یکی از راهکارهای مهم خروج آبدانان از بن بست اقتصادی و زمینه توسعه و فعالیت اقتصادی در این شهرستان را فراهم می کند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام صبح سه شنبه در بازدید از این پروژه ملی با اشاره به نقش تونل کبیرکوه در اقتصاد آبدانان و اتصال استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان به بنادر جنوبی کشور، گفت: این تونل یکی از کریدورهای میانی استراتیژیک استان است که از طریق مسیر قازی خان به دره شهر، دره شهر به تونل آبدانان و دشت عباس ضمن خروج آبدانان از بن بست اقتصادی، راه دسترسی بخش میانی استان ایلام و استان های کرمانشاه و لرستان را با سرعت بیشتر و استهلاک کمتر به بنادر جنوبی کشور متصل می کند.

سید اسکندر صیدایی گل‌سفیدی افزود: این تونل به عنوان مسیر پلدختر به دهلران و پایانه مرزی دهلران در نظر گرفته شده که امیدواریم با احداث آن، ترافیک تردد مردم از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات کاهش یابد و تردد مردم بین دو پایانه مرزی چیلات و مهران تقسیم شود.

وی تصریح کرد: تونل کبیرکوه یکی از طرح های ملی و از طرح های اولویت دار استان است که در سال ۹۵ تمام توان خود را برای پیشبرد و تزریق اعتبارات بیشتر به کار می گیریم.

فرماندار آبدانان در حاشیه بازدید مسئولان از تونل کبیرکوه به خبرنگار مهر گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که انتظار می رود با توجه به نقش کاربردی این تونل در انتقال ترافیک شمال غرب به جنوب کشور و همچنین امکان دسترسی سریع تر مناطق مرکزی کشوری به بازارهای کشور عراق در تخصیص اعتبارات این پروژه مهم در شهرستان آبدانان توجه ویژه ای شود.

مجید عسگری همچنین با اشاره به اینکه با بهره برداری از این تونل راه دسترسی آبدانان به دره شهر و پلدختر کوتاه تر و تسهیل می یابد، ابراز امیدواری کرد: بهره برداری از این تونل می تواند مسیر ۳۵ کیلومتری آبدانان به دره شهر را به ۲۰ کیلومتر و مسیر ۹۵ کیلومتری آبدانان به پلدختر را به ۴۵ کیلومتر کاهش دهد و ضمن کوتاه شدن این مسیرها، گردنه های پر پیچ و خطرساز کبیرکوه نیز حذف شده و از حجم ترافیک این منطقه کاسته شود.

شهرستان ۵۰ هزار نفری آبدانان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

کد خبر 3679710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha