۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۰

امام جمعه شهرستان هریس:

خانواده ها در جهت آسیب های مواد مخدر حساس باشند

خانواده ها در جهت آسیب های مواد مخدر حساس باشند

هریس - امام جمعه شهرستان هریس گفت: خانواده ها در خصوص جلوگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر و آسیب های این بلای خانمان سوز بیش از پیش حساسیت به خرج دهند.

بهگزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قهرمان احمدی بعداز ظهر امروز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر هریس با اشاره به اینکه خانواده ها در گذشته به جهت اینکه فرزندان از مواد مخدر در امان بمانند رفقای آنها را زیر نظر می گرفتند، بیان داشت: در حال حاضر خانواده ها به دوستان فرزندان خود حساسیت به خرج نمی دهند.

امام جمعه شهرستان هریس ادامه داد: مردم بایستی از تهدیدات مواد مخدر و آسیب هایی که در پی دارد حساسیت به خرج دهند و مهم ترین اولویت های ستادهای مبارزه با مواد مخدر حساس کردن مردم این موضوعات است.

وی اضافه کرد: والدین باید بدانند که فرزندانشان با چه کسانی نشست و برخواست و یا رفت و آمد می کنند و نباید اجازه دهند که فرزندان به ویژه جوانان در زمان معین به منزل باز گردند و در حالی که در سه منطقه از شهرستان هریس نماز جمعه اقامه می شود و آن برای طرح مسائل مهم همچون تهدیدات مواد مخدر بهترین ظرفیت به شمار می رود.

احمدی به برپایی نمایشگاه های آگاه سازی مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: باید نمایشگاه های آگاه سازی مواد مخدر را بیشتر از قبل پربار تر کنیم و مردم که در بیرون از منازل خود هستند بایستی برنامه ریزی کرده باشیم که چگونه آنها را از تهدیدها و آسیب های مواد مخدر آگاه کنیم.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت بابیان اینکه بانوان در راستای کاهش اعتیاد اعضای خانواده تاثیرگذاری بالایی دارند، اظهار داشت: بانوان علاوه بر همسران خود بلکه بر فرزندان نیز تاثیر می گذارند و از لحاظ آماری بانون ۵۰ درصد و از نظر تاثیرگذاری ۱۰۰ درصد هستند و واقعیت این است که اگر بانوان حساس باشند در امر اعتیاد به مواد مخدر موفق تر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه قلیان سراها و کافه ها به عنوان پاتوق های فرهنگی تبدیل شود، گفت: جوانان در حالی که در قلیان سراها مشغول به کشیدن قلیان هستند برای آنها از آسیب های قلیان و دخانیات بگوییم که تاثیرگذار است.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: نباید جایی باقی بماند که در آن جاها از آسیب های مواد مخدر نگفته باشیم شاید برخی ها نتوانیم در نمازهای جماعت و جمعه و مساجد پیدا کنیم چنانچه اگر آنها به سراغ ما نمی آیند ما به سراغ آنها برویم، همانطور که در سال های گذشته در اجرای برنامه مبارزه با مواد مخدر موفق تر عمل کرده ایم بایستی از این به بعد نیز با قدرت برنامه ها را عملیاتی کنیم.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در پایان با اشاره به اینکه همه برای ریشه کن کردن مواد مخدر در جامعه همکاری کرده و قدم های ارزنده ای بر دارند، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان ستاد بحران باشد در حالی که اگر از مواد مخدر که از ابزار آلات دشمن برای تضعیف مردم مورد استفاده قرار گرفته جلوگیری نکنیم شاید در آینده تبدیل به بحران شود و لازمه جلوگیری و پیشگیری از گسترش این بلای خانمان سوز همکاری تمامی اقشار مردم و دستگاه ها است.

کد خبر 3683244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha