۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

توقف حملات هوایی آمریکا شرط همکاری اسلام آباد با واشنگتن

توقف حملات هوایی آمریکا شرط همکاری اسلام آباد با واشنگتن

دولت اسلام آباد اعلام کرد که شرط همکاری اسلام آباد- واشنگتن، توقف حملات پهپادی آمریکا در خاک پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، در دیدار مقامات ارشد نظامی آمریکا و پاکستان که در مرکز فرماندهی «راولپندی» صورت گرفت، دو طرف به این نتیجه رسیدند که اختلافات خود را از طریق مذاکرات حل کنند و هم چنین قرار بر این شد که دور بعدی مذاکرات بین مقامات وزارت خارجه دو کشور صورت بگیرد.

اگر چه این مذاکرات باعث شد تا حدودی از تنش های ایجاد شده بین دو طرف کاسته شود اما اسلام آباد اعلام کرد تا مانی به خواسته هایش دست نیابد چنین مذاکراتی بی نتیجه خواهد بود.

دولت اسلام آباد همچنین اعلام کرد شرط لازم برای ادامه همکاری پاکستان با آمریکا توقف حملات هوایی آمریکا و پایان تحریم های مالی این کشور است.

مقامات آمریکایی نیز اطمینان دادند خواسته های اسلام آباد به سران کاخ سفید اطلاع داده خواهد شد و تلاش می شود این اختلافات از طریق مسالمت آمیز حل شود.

لازم به ذکر است پس از سفر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به آمریکا هیئتی پنج نفره از آمریکا به پاکستان سفر کردند و  با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر، ژنرال «ناصر جنجوعه» مشاور امنیت ملی  و نیز «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجه دیداری هایی داشتند.

در این دیدارها از اسلام آباد خواسته شد که بر علیه گروههای تروریستی از جمله شبکه تروریستی «حقانی» اقداماتی مناسب از سوی پاکستان انجام شود.

کد خبر 3683688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha