۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱

پس از تنش میان طرفداران روسیه و انگلیس؛

وزیر ورزش روسیه نیروهای امنیتی فرانسه را سرزنش کرد

وزیر ورزش روسیه نیروهای امنیتی فرانسه را سرزنش کرد

وزیر ورزش روسیه درگیری هواداران این تیم با تماشاگران انگلیس را در پایان بازی شنبه شب که به تساوی یک بر یک دو تیم انجامید، کم اهمیت جلوه داد و مقصر اصلی را نیروهای امنیت فرانسه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دقایقی پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، هواداران روسیه به سمت جایگاه تماشاگران انگلیس هجوم بردند و شروع به پرتاب اشیا در ورزشگاه «ولودروم» مارسی کردند.

طبق نظر «ویتالی موتکو» که علاوه بر ریاست اتحادیه فوتبال روسیه، یکی از سران ارشد فیفا نیز هست، ضعف نیروهای امنیتی دلیل اصلی این اتفاقات بود.

«موتکو» به «آر-اسپرت» گفت: برخوردی نبود، بزرگنمایی شده است، در واقع همه چیز اینجا خوب است. زمانیکه بازی تمام شد، حفاظی بین هواداران نبود. البته که انگلیسی ها ناراحت بودند ولی همه چیز به سرعت تمام شد. این طور مسابقات باید به شکل درست سازماندهی شوند. لازم است که هواداران در استادیوم از هم جدا شوند.

«موتکو» متعهد شد تا تماشاگرانی که رفتار ناشایستی داشتند را شناسایی و تنبیه کند و از استفاده غیر قانونی مواد آتشزا در قسمت هواداران روسیه انتقاد کرد.

او ادامه داد: موضوع بد آنجا، ترقه ها و نارنجک ها بودند. حفاظی وجود نداشت، یک نفر باید این را درک کند.

همچنین «الکساندر شپریگین» رئیس انجمن هواداران روسیه نیز نپذیرفت که صحنه های ورزشگاه به همان اندازه بد بود که گفته می شوند. او به شبکه تلویزیونی «آر تی» روسیه گفت: برخوردی وجود نداشت. تمام قسمت انگلیسی ها بلند شدند و فرار کردند. هیچ نزاعی رخ نداد، پلیس آنجا ایستاده بود. همه چیز خوب است، پلیس دارد به خوبی به وظایفش می رسد.

به نقل از «گاردین»، سرویس خبری روسیه «وستی» گفته است که طرفداران روسیه مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش «وستی»، ۲۵۰ تن از هواداران روسی، جلوی حمله هزاران انگلیسی را گرفتند و آنها را مجبور به فرار کردند. تماشاگران انگلیس با حمله به سمت هواداران ما درگیری را شروع کردند اما ۲۵۰ روسیه ای از نواحی مختلف کشورمان شانه خالی نکردند و یورش جزیره نشینان مست را دفع کردند.

اتحادیه فوتبال اروپا برای جرم های صورت گرفته در ورزشگاه، اقدامات انضباطی را در پیش خواهد گرفت و مجازات های بیشتری در انتظار روسیه خواهد بود.

فدراسیون فوتبال انگلستان از هواداران خواسته تا رفتار مؤدبانه ای داشته باشند و تیم خود را به روش درست تشویق کنند.

«مارک ویتل»، سخنگوی فدراسیون فوتبال انگلیس، گفته است که فدراسیون از دیدن چنین صحنه هایی بسیار متأثر شده است و البته چنین رفتارهایی را محکوم کرد.

او به مسئولان فرانسه گفت: کسانی که در این ماجرا دست داشتند را شناسایی کنید و با آنها به طور مناسب و سریع برخورد کنید.

کد خبر 3683721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha