۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۴۰

برخی رفته ها موفق تر بودند؛

مقایسه آماری جدا شده‌ها و بازیکنان جدید/ استقلال از خودش عقب است

مقایسه آماری جدا شده‌ها و بازیکنان جدید/ استقلال از خودش عقب است

مقایسه آماری جداشدگان از استقلال و اضافه شده ها به این تیم به نسبت ابتدای فصل گذشته نشان می‌دهد که این تیم تا این لحظه از خودش عقب‌تر است، با این حال هنوز فرصت برای بهتر شدن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تا این لحظه باید گفت استقلال طبق محاسبات و با استناد به ارقام و اعداد نسبت به سال گذشته در ابتدای فصل عقب تر و ضعیف تر است. البته باید تاکید کرد که هنوز فصل نقل و انتقالات تمام نشده و می توان این تیم را بهتر و قدرتمندتر کرد، مثلا می توان با حاج صفی به توافق رسید یا حدادی فر را گرفت یا با پادوانی به نتیجه نهایی رسید و بازیکن خارجی هم گرفت و دست منصوریان را باز گذاشت.

در واقع نگرانی های امسال هم عرض با استقلال نگرانی برای خود منصوریان هم هست که مبادا مثل یحیی گل محمدی  که در پرسپولیس سوخت، بسوزد و شاید باز به همین دلیل باشد که نگرانی های استقلالی ها بیشتر از هر سال است و کارشان به مجلس و وزارت خانه و ... کشیده است. تیم امروز را با احتساب احتمالات با تیم ابتدای فصل قبل مقایسه می کنیم.

در درون دروازه مهدی رحمتی و حسینی هستند که در دو بازی ابتدایی فصل رحمتی محروم و حسینی دروازه بان اول است. حسینی جوان و آینده دار است و اتفاقا دروازه بان بدی نیست اما به نظر می رسد زوج رحمتی ، طالب لو قدرتمندتر بودند به ویژه آنکه طالب لو می‌توانست حتی با ۱.۲ گل خورده در هر بازی که دروازه بان بود با خود رحمتی هم رقابت کند. سیدحسین حسینی اما دروازه بان ملوان بود که در نهایت با ۳۵ گل خورده در رده پانزدهم جدول به دسته اول لیگ سقوط کرد.

در دفاع احتمالا میثم مجیدی دفاع چپ، ووریا غفوری دفاع راست، مگویان و کنعانی زادگان وسط و احتمالا پادوانی یا حاج محمدی  در کنار مگویان قرار خواهد گرفت.

مقایسه آماری فخرالدینی و غفوری
غفوری ۱۸ بازی بازی کرده، سه کارت زرد گرفته و با سپاهان یازدهم شده و سی گل هم در مجموع دریافت کرده و دیگر هیچ.

فخرالدینی ۲۱ بازی بازی کرده، یک گل زده  ۵ کارت زرد گرفته، سوم جدول شده و سهمیه گرفته و ۲۷ گل خورده و یک بار اخراج شده است. در واقع آمار فخرالدینی از غفوری بهتر است.

مقایسه آماری عمران زاده و پادوانی
عمران زاده: این بازیکن ۱۹ بازی انجام داده و یک گل به خودی دارد و ۶ کارت زرد گرفته است.

پادوانی: این بازیکن نیم فصل کاملا از مسابقات دور بوده در نیم فصل دوم هم تنها ۸ بار به میدان رفته که یک کارت زرد و یک کارت قرمز ماحصل آن بوده است.

در واقع عمران زاده هم آمار بهتری از پادوانی دارد با این توضیح مجدد که پادوانی نیم فصل اول را نمی توانسته به میدان برود و در نیم فصل دوم هم نیمی از بازی را را بازی کرده است.

در واقع علاوه بر دفاع راست، خریدهای جدید استقلال از منظر آماری در دفاع وسط هم ضعیف تر از پارسال هستند.

مقایسه هافبک های دفاعی
اگر امید ابراهیمی از استقلال برود که احتمالش بسیار بالاتر از ماندن او خواهد بود هافبک های دفاعی استقلال تا این لحظه می شوند فرشید اسماعیلی و فرشید باقری« حدادی فر را ذوب آهن بنا به گفته مدیرش به هیچ تیمی نمی دهد» به جای امید ابراهیمی و خرسند نیا.

آمار امید ابراهیمی: ۲۸ بازی برای استقلال انجام داده و ده گل برای استقلال زده است، او ۶ کارت زرد هم گرفته است.

آمار خرسند نیا: ۱۳ بازی و یک گل زده.

آمار فرشید باقری: ۲۷ بازی، دو گل زده یک اخراج و هفت کارت زرد.

آمار فرشید اسماعیلی: سیزده بازی یک گل زده و یک کارت زرد.

در واقع اگر ابراهیمی برود و استقلال در هافبک دفاعی بازیکن جدیدی نگیرد «با توجه به اینکه تنها دو سهمیه بزرگسال باقی مانده که برای پادوانی و کنعانی زادگان در نظر گرفتیم بعید است که در داخل ایران کار زیادی بتوان انجام دادو البته به گفته معینی استقلال بنای خرید بازیکن خارجی هم ندارد» اوضاع بسیار ضعیف تری پیدا می کند.

در خط حمله و راست و چپ تغییرات بسیار کم است و تا این لحظه هم به جز بختیار رحمانی کسی اضافه نشده است. همان محسن کریمی، خسرو حیدری، شهباززاده ، جابر انصاری و ...

حضور بختیار رحمانی شرایط خوبی برای استقلال ایجاد می کند اما سال قبل در این پست جاسم کرار حضور داشت بعلاوه ریوالدوی برزیلی.

آمار بختیار با کرار با توجه به جدایی جاسم از استقلال در نیم فصل و البته با توجه به اینکه او نیمی از بازی ها را به دلیل عدم دریافت طلب هایش قهر بود چندان قابل مقایسه نیست اما بخنیار را بهتر از کرار، مفید تر و مداوم تر تصور می کنیم.

به این ترتیب در بخش هایی که تغییراتی وجود نداشت که هیچ اما در بخش هایی که قرار است تغییراتی حاصل شود استقلال از خودش نسبت به شروع سال قبل عقب تر است اگرچه نباید فراموش کرد که هنوز استقلال روی نقطه شروع نیست.

البته در صورت ماندن امید ابراهیمی شرایط تا حدودی بهتر خواهد شد اما او تا این لحظه با استقلال قراردادش را تمدید نکرده است.

کد خبر 3684558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha