۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴

در دیدار نایب‌رئیس اول مجلس و شهردار اهر تاکید شد؛

پیگیری جدی بدهی ۵۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری اهر از طریق مجلس

پیگیری جدی بدهی ۵۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری اهر از طریق مجلس

تبریز - نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیری جدی بدهی ۵۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری اهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان ظهر سه شنبه در دیدار با شهردار اهر در محل دفتر حوزه ریاست مرکز جراحی قلب شمال غرب کشور در تبریز گفت: بدهی ۵۰ میلیارد ریالی وزارت کشور از بابت صدور پروانه‌های ساخت و ساز به شهرداری اهر از جمله مواردی است که به جد پیگیری می‌کنیم تا با پرداخت این بدهی حداقل بخشی از مشکلات مجموعه شهرداری کاسته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای حل و فصل مشکلات شهر اهر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، نه‌تنها در خصوص مدیریت شهری بلکه در سایر بخش‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و طرح‌های توسعه‌ای شهرستان اهر هر کاری که در مجلس از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود نماینده مردم حوزه انتخابیه اهر و هریس در مجلس، افزود: هر یک از نمایندگان آذربایجان شرقی که به‌عنوان نماینده معین اهر و هریس انتخاب شود نهایت همکاری را با وی در جهت رفع مشکلات این حوزه به عمل خواهیم آورد.

پزشکیان بر پرداخت بدهی پنج میلیارد تومانی دولت به شهرداری اهر تأکید کرد و گفت: تعهد ما تنها پیگیری مطالبات شهرداری اهر نیست بلکه هر زمان لازم باشد تمامی مشکلات حوزه اهر و هریس را نیز در مجلس مطرح خواهیم کرد.

پرداخت بدهی دولت  به شهرداری اهر بخشی از مشکلات این شهر را حل می‌کند

شهردار اهر نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب شهرداری‌های کشور با مشکلات عدیده‌ای همچون کمبود منابع مالی مواجه هستند و شهرداری اهر از این مسائل و مشکلات مستثنا نیست و در حال حاضر مضاعفأ از برخی مسائل از جمله رکود حاکم در حوزه ساخت و ساز رنج می‌برد.

مرتضی اعیانی با اشاره به اینکه بحران مالی از جمله مشکلاتی است که شهرداری اهر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: دولت از زلزله سال ۹۱ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس بابت پروانه‌های صادره جهت ساخت و ساز به شهرداری‌های اهر، هریس و ورزقان بدهی دارد که با پرداخت این بدهی بخشی از مشکلات حوزه شهرداری قطعاً مرتفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه رفع مشکلات شهرستان اهر نه‌تنها در حوزه مدیریت شهری بلکه در تمامی حوزه‌ها عزم جدی مسئولان را می‌طلبد، گفت: تلاش ما بر این است که از ظرفیت‌های همه‌کسانی که می‌توانند در توسعه شهرستان مؤثر واقع شوند استفاده کنیم.

اعیانی ادامه داد: اگر قرار بر توسعه شهرستان اهر باشد تصمیم داریم تا از ظرفیت‌های افراد تأثیرگذار بهره‌های لازم را ببریم و در این راستا هیچ فردی و یا نهاد و سازمانی نادیده گرفته نمی‌شود و قطعاً توسعه و رونق شهرستان اهر به فضایی عاری از هرگونه تنش نیازمند است.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظرفیت بالقوه‌ای در پیگیری مطالبات مردم‌دارند، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی، صنعتی، عمرانی و به‌ویژه طرح‌های زیربنایی صنعت گردشگری ارسباران با محوریت شهرستان اهر به‌عنوان مرکز ثقل و هویت تاریخی ارسباران می‌باشد، که می‌بایست با ایجاد تعامل بین بخشی و استفاده از این ظرفیت مقدمات اقدام عملی توسعه ارسباران را در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال اقدام و عمل را فراهم آوریم.

کد خبر 3685839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha