۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲

فرماندار تبریز:

صیانت از منابع زیست محیطی اولویت مسئولان است

صیانت از منابع زیست محیطی اولویت مسئولان است

تبریز - فرماندار تبریز گفت: صیانت از منابع زیست محیطی و بازگرداندن رونق به بخش تولید از اولویت های فرمانداری تبریز و دیگر مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر بعداز ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی شهرستان تبریز با محوریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز بعنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی افزود: تمامی فعالیت های این کارگروه را در زمینه ی عملیاتی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی معطوف می کنیم.

وی تعیین و تکلیف اراضی کشاورزی قابل کشت و نیز فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در زیر مجموعه های بخش کشاورزی را از دیگر اولویت های این کارگوه برشمرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به رویکرد دولت در خصوص بازگرداندن رونق به واحد های راکد، مشوق های جدید در قالب ارایه تسهیلات کم بهره به این بخش تامین اعتبار گردیده و بمحض مشخص شدن بانک های عامل در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از عدم تکمیل زیر ساخت ها و نیز نظارت بر فاضلاب های خروجی شهر جدید سهند انتقاد کرد و گفت: تحمیل خسارات سنگین به زمین ها و مزارع اطراف شهرستان خسروشاه و رودخانه ی تلخه رود تاوان نبود سیستم مناسب فاضلاب در این شهر است.

 وی سپس گفت: با توجه به حساسیت مسله موضوع را با سازمان مدیریت پسماند شهردار تبریز و اداره حفاظت از محیط زیست تبریز مطرح و آنها را مکلف به ساماندهی وضع موجود کرده ایم.

اسدی معاون عمرانی فرماندار تبریز نیز در این جلسه از انتقال فاضلاب های آلوده به زمین های کشاورزی اطراف چرمشهرانتقاد کرد و گفت: از مجموع ۳ تصفیه خانه موجود در این منطقه فقط یک تصفیه خانه کارایی داشته و حجم زیادی از فاضلاب های صنعتی بدون انجام عمل تصفیه رها سازی می شوند.

وی با بیان اینکه این فاضلاب ها آلوده به فلزات سنگین هستند افزود:علی رغم پیگیری های لازم تاکنون اقدام جامعی از طرف اداره محیط زیست تبریز انجام نشده شده است.

اسدی در مورد انتقال آلودگی ها به محصولات کشاورزی منطقه هشدار داد و افزود: برای روشن تر شدن عواقب موضوع خواستار نمومه برداری کارشناسان از محصولا زراعی اطراف این ناحیه شده ایم.

کد خبر 3687269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha