۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه:

یک میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان علمی اصفهان باید جذب شود

یک میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان علمی اصفهان باید جذب شود

اصفهان- مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه با اشاره به ثبت نام ۱۸۰ یاورخواه و ۱۲۰ نفر دانش‌آموز گفت: نیازمند جذب حداقل یک میلیارد تومان برای حمایت از این نخبگان علمی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یزدان‌پناه شامگاه پنج‌شنبه در مراسم همایش خیران اصفهانی که توسط موسسه خیریه شجره طیبه در هتل آسمان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۰ یاورخواه مستعد علمی در خیریه موسسه شجره طیبه تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای موارد مختلف مرتبط با تحصیل آنها هزینه شده است.

وی افزود: امسال ۱۲۰ نفر یاورخواه در لیست ثبت‌نام داریم اما به دلیل نداشتن توان اقتصادی لازم ثبت‌نام آنها انجام نشده است.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه بیان داشت: برای پذیرش این ۱۲۰ نفر حدود ۴۰۰ میلیون تومان و برای کمک به تحصیل  ۱۸۰ یاورخواه ثبت‌نام شده در سال جاری حداقل حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است و بر این اساس حداقل یک میلیارد تومان برای حمایت از جمعی از نخبگان علمی استان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک و حمایت خیران نتایج لازم برای حمایت از این افراد نخبه به دست آمد، اظهار داشت: شاید تصور نکنیم چه تعداد استعدادهای کشف نشده در خانواده‌ای بی بضاعت ایرانی ممکن است از دست برود و بر این اساس حمایت خیران از این مجموعه از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه این مؤسسه ویژه نخبگان علمی است، تصریح کرد: خیران در این مؤسسه به دانش‌آموزان و دانشجویان مشغول تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی که از نظر علمی مستعد اما بضاعت مالی اندکی دارند، کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان پنهان، کمک به رشد و شکوفایی کشور، تدوین خبرنامه و مجله‌های علمی مرتبط و ترویج فرهنگ انفاق در عرصه علمی از جمله اهداف این مؤسسه خیریه است.

کد خبر 3688002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha