در سفر نچیروان بارزانی به‌ روسیه‌ مطرح شد؛

گسترش روابط نفتی روسیه‌ با اقلیم کردستان عراق

گسترش روابط نفتی روسیه‌ با اقلیم کردستان عراق

نچیروان بارزانی در دیدار از روسیه‌ اعلام کرد که‌ گسترش روابط اقتصادی مابین روسیه‌ و اقلیم کردستان عراق در دستور کار قرار گرفته‌ است.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از پایگاه‌ خبری دولت اقلیم کردستان عراق، نچیروان بارزانی در میانه‌ سفر خویش به‌ مسکو که‌ از دیروز آغاز شده‌ است، اعلام کرد که‌ گسترش روابط اقتصادی مابین روسیه‌ و اقلیم کردستان عراق در دستور کار قرار گرفته‌ است.

بر اساس این گزارش، الکساندر نوفاک، وزیری انرژی روسیه‌ در دیدار با نچیروان بارزانی و هیئت همراه‌ اعلام کرد که‌ روسیه‌ آماده‌ همکاری گسترده‌ در میدان های گازی و نفتی اقلیم کردستان عراق است و برای گسترش این روابط هیچ مشکلی وجود ندارد.

نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار اعلام کرد: ما خواهان حضور بیشتر شرکت های روسی در اقلیم هستیم و برای ورود سرمایه‌ گذاران روسی هر آنچه‌ لازم باشد، انجام خواهیم داد.

از دیگر سو، در میانه‌ این سفر، نچیروان بارزانی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه‌ روسیه‌ دیدار کرد. در این دیدار هر دو طرف بر شکست داعش در منطقه‌ تاکید کردند. همچنین در این دیدار که‌ تنی چند از مسئولین گازپروم روسیه‌ حضور داشتند بر گسترش فعالیت های گازپروم روسیه‌ در اقلیم کردستان عراق تاکید شد.

شایان ذکر است که‌ در چند ماه‌ گذشته‌ اقلیم کردستان عراق روابط خویش را با روسیه‌ گسترش داده‌ است، تا آنجا که‌ روسیه‌ تا به‌ امروز چندین محموله‌ سلاح برای اقلیم کردستان عراق به‌ منظور مبارزه‌ با گروه‌ تروریستی داعش فرستاده‌ است.

روسیه‌ گسترش روابط اقتصادی خویش با اقلیم کردستان عراق را در دستور کار قرار داده‌ است تا از نفوذ اقتصادی ترکیه‌ در این منطقه‌ بکاهد.

کد خبر 3688204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha