۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۶:۵۳

معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:

استان کرمانشاه نیازمند توجه جدی برای رفع چالش‌ها و مشکلات است

استان کرمانشاه نیازمند توجه جدی برای رفع چالش‌ها و مشکلات است

کرمانشاه- معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: استان کرمانشاه با چالش‌های جدی روبروست و نیازمند توجه جدی دولت برای رفع این مشکلات و چالش‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان پاک ‌سرشت شامگاه شنبه در نشستی که با محوریت اولویت‌های استان در سفر ریاست جمهوری، با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های کلیدی استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف با چالش‌های مواجه است که نیازمند توجه جدی است.

معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: طی چند روز گذشته مسائل مختلف استان کرمانشاه شناسایی شد و تکیه بر هدفگذاری بر تغییرات مفید مورد توجه است.

پاک سرشت بیان کرد: نگاه پروژه محوری در سفر هیئت دولت با توجه به تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه است مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: گزارش مکتوب شناسایی ظرفیت‌ها و نیز مشکلات استان تا هفته آینده ارائه خواهد شد.

فرماندار شهرستان هرسین نیز در این نشست اظهار داشت: رفع مشکل آب هرسین و احداث تصفیه خانه و نصب تحهیزات مربوطه از مباحث مورد تاکید در سفر هیئت دولت به استان است.

توجه به ظرفیت ایجاد پژوهشگاه گیاهان دارویی در دالاهو

یاور محمدی توجه به ظرفیت گردشگری را راه نجات هرسین دانست و افزود: تکمیل شبکه فاضلاب هرسین از دیگر تاکیدات ما است.

محمدی همچنین به وجود ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهرستان هرسین اشاره کرد.

فرماندار دالاهو نیز در این نشست اظهار کرد: ایجاد مشوق های معنادار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، اخذ اعتبار برای پاکسازی کامل مناطق آلوده به مین از موارد مهمی است که نیازمند توجه هیئت دولت است.

وی افزود: صنعت مرغداری در استان کرمانشاه تعطیل است و از سوی دیگر ایجاد پژوهشگاه گیاهان دارویی در دالاهو، اخذ مجوز زیرساخت گلخانه‌ای، حفاظت از جنگل های زاگرس، افزایش پهنای باند بزرگراه کربلا از کرمانشاه به خسروی نیز مورد تاکید است.

فرماندار شهرستان پاوه در این نشست گفت: جاده کمربندی شهر پاوه، توجه به ظرفیت منابع طبیعی برای ایجاد اشتغال از موارد مهمی است که امیدواریم مورد عنایت دولت تدبیر و امید باشد.

لزوم ایجاد شهرک سرمایه گذاری در استان کرمانشاه

فرماندار شهرستان کنگاور نیز در این نشست ایجاد شهرک سرمایه گذاری برای استان را ضروری دانست و گفت: رسیدگی به وضعیت شهرستان‌ها باید در برنامه حمایتی هیئت دولت باشد.

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی به بخشی از مشکلات حوزه گردشگری استان اشاره و بیان کرد: کرمانشاه تنها استانی است که آثار ارزنده دوره ساسانی را در خود جای داده است اما توجهی به این پتانسیل نشده است و از سوی دیگر متاسفانه طاقبستان نیز به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: ۹۰ درصد آثار منقول زیرخاکی ما در موزه تهران نگهداری می‌شود و باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه منطقه‌ای استان انجام و مجوز لازم اخذ شود.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در این نشست توجه به حوزه عمرانی و بحث انسداد مرزها تاکید کرد و گفت: افزایش سهمیه آب کشاورزی از محل سامانه گرمسیری حائز اهمیت است.

وی جذب اعتبار مورد نیاز برای رفع مسائل فاضلاب شهرها را ضروری دانست و افزود: بیمارستان سرپل ذهاب از ضروریات است که باید مورد توجه هیئت دولت قرار گیرد.

فرماندار سرپل ذهاب خواستار ساماندهی آثار باستانی این شهرستان شد و افزود: اثر آنوبانی‌نی با قدمت ۵ هزار ساله در منطقه‌ای محصور شده و نیاز به محوطه سازی دارد.

کد خبر 3689379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha