۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳

احتمال ایجاد شبهه جدید در برجام بواسطه اظهارات مقامات آمریکایی

احتمال ایجاد شبهه جدید در برجام بواسطه اظهارات مقامات آمریکایی

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور مدعی شده ذرات اورانیومی که در دسامبر سال گذشته در پارچین پیدا شده مربوط به فعالیت نظامی ایران در سال های گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود آنکه هنوز برجام بصورت کامل از سوی کشورهای غربی بویژه آمریکا به اجرا گذاشته نشده روزنامه وال استریت ژورنال در شماره امروز خود مطلبی را منتشر کرده که می تواند بهانه دیگری بدست مخالفان این توافق هسته ای بدهد.

وال استریت ژورنال می نویسد: دولت اوباما به این نتیجه رسیده که ذرات اورانیومی که از سایت پارچین توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بدست آمده مربوط به فعالیت نظامی بوده که ایران چندین سال قبل در سایت های هسته ای خود داشته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که بر اساس گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا ایران از سال ۲۰۰۳ به بعد هیچگونه فعالیت نظامی در سایت های هسته ای خود نداشته و گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران صحه گذاشته اند.

به گفته مقامات آمریکایی البته این احتمال نیز وجود دارد که ذرات اورانیوم یافت شده در پارچین در زمان بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط فردی از بیرون به داخل سایت منتقل شده باشند اما احتمال این امر بسیار ضعیف است.

در ادامه گزارش وال استریت به اختلافات موجود میان جمهوریخواهان و کاخ سفید در مورد برجام و همچنین بازرسی های انجام شده از تاسیسات هسته ای ایران اشاره شده است.

کد خبر 3690405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha