۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

نامگذاری خیابانی در منطقه یک تهران به نام استاد حمید سبزواری

نامگذاری خیابانی در منطقه یک تهران به نام استاد حمید سبزواری

اعضای شورای شهر تهران در کمیسیون تخصصی نامگذاری با تغییر نام خیابان روشنایی در محله قیطریه به نام استاد حمید سبزواری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیشنهاد هفته گذشته اعضای شورا در خصوص نامگذاری خیابانی در شهر تهران به نام حمید سبزواری امروز اعضای شورا، در کمیسیون تخصصی نامگذاری معابر با نامگذاری خیابانی در منطقه یک به نام این استاد ادبیات موافقت کردند.

بدین ترتیب کوچه سعدی واقع در منطقه یک به نام «شهید علی رضایی» و خیابان ۲۰۸ شرقی واقع در خیابان منطقه ۴ به نام «شهید غلامحسین سلیمی» تغییر نام پیدا کرد.

براساس مصوبه شورای شهر تهران که امروز با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید، بلوار صنایع هوایی در منطقه ۵ به نام «شهدای صنایع هوایی»، کوچه مینای شرقی واقع در منطقه ۵ به نام شهید «ابوالفضل محمدی»، کوچه روزی واقع در منطقه ۷ به نام «شهید مجید یحیایی»، کوچه فاقد نام در منطقه ۷ به نام «قانون» تغییر نام پیدا کرد.

همچنین بن‌بست تین واقع در منطقه ۱۷ به نام «شهید حجت‌الله برات‌علی» و کوچه هفت متری یکم واقع در منطقه ۱۸ به نام «شهید علی اکبر باقریه» تغییر نام پیدا کرد.

همچنین در جریان این جلسه، کوچه ۷.۳۱ در منطقه ۱۳ و کوچه ۱۱.۳۲ در منطقه ۱۵ به ترتیب به نام «شهید محمد ابراهیم‌ هادی» و «شهید اسکندر مالکی» تغییر نام پیدا کردند. نام خیابان ابومسلم خراسان در منطقه ۱۵ به نام «مسلم بن عقیل» و کوچه علیزاده در محدوده منطقه ۱۶ به نام «شهید معصوم علیزاده» تغییر کرد.

کوچه ۳۲ در محدوده منطقه ۱۶ به نام «شهید پور عباد » و میدان جدیدالاحداث در منطقه ۱۶ به نام «شهید یوسفی خاتم» نامگذاری شد.

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران در این جلسه از نحوه نامگذاری ها انتقاد کرد و گفت: چرا نامگذاری های خیابان شهر تهران مردانه است و کمیسیون  نامگذاری در این زمینه دقت لازم را نمی کند؟

مجتبی شاکری نیز توضیح داد: در سطح شهر تهران نام های زیادی به نام سعدی و حافظ است و کوچه ای که به نام شهید تغییر نام داده یک کوچه کوچک است که خانواده شهید نیز در آن ساکن هستند.

مهدی چمران در پایان اظهار کرد: در یک جلسه غیرعلنی تغییر نام خیابان ها و نحوه نامگذاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 3691630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha