۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۲

«عروسک چینی بابا» بهترین انیمیشن جشنواره آسیایی شد

«عروسک چینی بابا» بهترین انیمیشن جشنواره آسیایی شد

شیراز- انیمیشن «عروسک چینی بابا» تندیس و جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی IOFF بنگلادش را گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، انیمیشن «عروسک چینی بابا» ساخته علی زارع قنات نوی که به عنوان نماینده ایران در نخستین جشنواره بین‌المللی   IOFF بنگلادش شرکت کرده بود، تندیس و جایزه بهترین انیمیشن این جشنواره را از آن خود کرد . این جشنواره در شهر داکا  و با حضور چهار هزار فیلم از ۱۰۵ کشور جهان برگزار شد.

انیمیشن عروسک چینی بابا که اقتباسی از داستان کوتاه عروسک چینی بابا نوشته هوشنگ گلشیری است به روایت دختری می پردازد که زندانی و کشته شدن پدر نویسنده اش را بوسیله عروسک های مادرش بازگو می کند.

این انیمیشن طی سه سال طراحی و ساخته شده است. سبک انیمیشن فیلم ، روتوسکوپی و دو بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است. این فیلم تاکنون موفق به کسب مقام های متعدد در جشنواره های بین المللی شده و توانست یک بار دیگر توانست عرصه فرهنگ و هنر شیراز را در فراسوی مرزها بر سر زبان ها بیندازد.

این انیمیشن پیش از این جوایزی همچون بهترین فیلم  جشنواره viwester سوییس ، بهترین انییمیشن از جشنواره vetersns  استرالیا ،  بهترین انیمیشن از جشنواره کائوشینگ هنگ کنگ ، بهترین انیمیشن از جشنواره بلاروس ، تندیس و جایزه بهترین انیمیشن جشنوارهThe Kids Festival اسپانیا ، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره viwester  سوییس ، لوح تقدیر از جشنواره های انیماماندی ، انیما آرت و بلوهریزنته و انیماسائو برزیل،  اورلوک ، کارتون کلوپ و ساردینیا ایتالیا ، اکسگراند آلمان، نائوسای و انیمفست یونان ، سیکاف  ، انیمپکت ، انیمیشن سئول کره جنوبی ،جیرونا و مارسل و مادرید اسپانیا جشنواره های میشیگان ، فلوریدا و پنسیلوانیا در کشور آمریکا را  از آن خود کرده است.

کد خبر 3693434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha