۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹

فرماندار دشتی:

مصرف کالاهای تولیدی داخل باید فرهنگ‌سازی شود

مصرف کالاهای تولیدی داخل باید فرهنگ‌سازی شود

دشتی- فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه مصرف کالاهای تولیدی داخل باید فرهنگ سازی شود، گفت: یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره وری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی با بیان اینکه پیشرفت و تکامل جامعه در چارچوب فرهنگ عمومی جامعه ترسیم می شود، اظهار داشت: اهمیت و نقش فرهنگ در تعیین پیشرفت یک جامعه موثر است و بستر ساز آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه در خصوص اقتصاد مقاومتی و نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: در این راستا دولت اقدامات خوبی شروع و در راستایتحقق شعار سال حرکت کرده است.

مهرجو ادامه داد:  بر اساس گزارش اخیر سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تورم نقطه به نقطه در کشور تک رقمی شد و به موازات آن نیز کار فعال‌سازی واحدهای تولیدی شروع شده که این یک دستاورد بزرگ برای نظام در عرصه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

فرماندار دشتی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد مسئولان در تحقق شعار سال عزم جدی دارند و از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نخواهند ورزید.

مهرجو بر ضرورت تغییر باورهای مردم در عرصه استفاده از منابع تاکید کرد و یادآور شد: یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره وری است و در این راستا حرکت به سمت کاهش مصرف منابع به‌ویژه انرژی از ضروریات است که مسئولان در این عرصه پیشگام و عامل باشند.

وی به لزوم حمایت از صنایع داخلی تاکید و تصریح کرد: مصرف کالاهای تولیدی داخل باید فرهنگ سازی شود.

مهرجو یادآور شد: تغییر ذائقه مردم یکی دیگر از موضوعات مهم در راستای تحقق شعار سال است که مردم از مصرف  کالاهای خارجی اجتناب و از تولید داخل حمایت کنند که آینده ایران و فرزندانشان در عرصه اقتصادی در گرو حمایت از تولیدات داخلی است.

کد خبر 3693611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha