۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱

فرماندار نيشابور:

نيازمند موج تبليغاتی برای معرفی پايتخت كتاب ايران هستيم

نيازمند موج تبليغاتی برای معرفی پايتخت كتاب ايران هستيم

نيشابور - فرماندار نيشابور گفت: ما نیازمند يک موج فراگیر تبلیغاتی برای معرفی نيشابور به عنوان پايتخت كتاب ايران هستيم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین مظفری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نيشابور با بيان اينكه نیازمند موج فراگیر تبلیغاتی در خصوص كتاب هستيم، اظهار كرد: در همين راستا ادارات موظفند بر اساس رهنمودهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان، پیام های تبلیغی را در قالب بنر و سایر اقلام تبلیغی در سطح  نیشابور نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه نیشابور توانست در رقابت با ۹۹ شهر کشور عنوان پایتخت کتاب ایران را در سال ۹۵ از آن خود کند، گفت: دستگاه‌های متولی کشور برای کسب عنوان‌ پایتختی کتاب قاره آسیا و جهان برای نیشابور بسیج شده‌اند و این وظیفه ما را در شهرستان دوچندان می‌کند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور خاطرنشان کرد: پروژه مشهد ۲۰۱۷ موضوع پایتختی فرهنگی جهان اسلام به واسطه حضور مقامات و شخصیت‌های فرهنگی جهان اسلام یک فرصت استثنایی برای معرفی نیشابور، انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و استفاده از حضور عظیم زائران حضرت امام رضا(ع) است و عملا نیشابور می‌تواند مکمل مشهد در این رابطه باشد.

مظفری اضافه کرد: بارها به مسئولان استان گفته‌ام بیشتر از این امکانات پذیرایی از زائر را در مشهد متمرکز نکنید زيرا نیشابور می‌تواند محل اقامت و پذیرایی زائر باشد و زائر فقط برای زیارت به این کلان شهر مراجعه کند.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان به ویژه سرداران قاجاریان و منصوری شهیدان مدافع حرم، توصیه کرد: با استفاده از تجربیات ستاد بزرگداشت دهم تیرماه فضای متفاوتی در سطح شهر ایجاد شود.

مظفری یادآور شد: توقف معنادار امام رضا(ع) در مسیر هجرت تاریخی از مدینه به مرو در نیشابور آن زمان، شاید بیانگر این باشد که نیشابور می‌تواند بار انتقال حدیث گهربار  سلسله‌الذهب را به دوش بکشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نيز در اين جلسه اظهار كرد: باید شورای فرهنگ عمومی فعال‌تر برگزار شده و جلسات آن حداقل ماهانه برپا شود و در آن حالت انتظار فعال‌تر شدن کمیته‌های ستادهای مقطعی و دائمی ستاد، انتظاری به جاست.

 سیدعلی حسینی افزود: ستاد بزرگداشت بیست و یکم تیرماه روز ملی عفاف و حجاب در ناحیه بسج راه‌اندازی شده و انتظار همکاری اعضای ستاد را داریم.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بانوان در آن روز برای تاکید بر عفاف و حجاب از کم بودن تبلیغات پایتختی کتاب ایران توسط نیشابور در سطح معابر شهری و نبودن تبلیغات در معابر بدون شهری انتقاد کرد.

کد خبر 3693821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha