۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

نماینده ولی فقیه در لرستان:

کمک در جشن گلریزان فرصتی برای بهره‌مندی از رحمت بی‌پایان الهی است

کمک در جشن گلریزان فرصتی برای بهره‌مندی از رحمت بی‌پایان الهی است

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کمک در جشن گلریزان فرصتی برای بهره مندی از رحمت بی پایان الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنج شنبه در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان لرستان در سخنانی با بیان اینکه در ماه ضیافت الهی سفره احسان به روی همه بندگان گشوده شده است اظهار داشت: در آیه ۹۱ سوره نحل خداوند دستور به احسان، نیکی و بخشندگی داده است.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان فرصتی برای احسان و نیکی کردن به همنوعان است عنوان کرد: این جشن فرصتی است که دستان سخاوتمند انسان های نیکوکار به سوی نیازمندان دراز شود و از رحمت بی پایان الهی همگان بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه جشن گلریزان منشا امید برای عده فراوانی از خانواده های آسیب دیده است افزود: جشن گلریزان فرصتی است برای اینکه از یک امتحان و آزمایش مالی سربلند بیرون آییم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه یکی از فضیلت های انسانی مسئله احسان، نیکی و بخشش است گفت: بخشش در دین اسلام به انواع و اقسام مختلف از جمله بخشش در حقوق، مال و جان است.

وی با تاکید بر اینکه اما آنچه مهم بوده این است که انسان در راه خدا آنچه که دوست دارد ببخشد تصریح کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده که اول کسی که وارد بهشت می شود اهل بخشش و احسان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) بیان داشت: اهل خیر را نمی شناسیم مگر اینکه سه خصلت داشته باشد و آن سه خصلت عبارت از کوچک شمردن احسان، پنهان کردن احساس و عجله کردن در احسان است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که دست ها سه قسم هستند عنوان کرد: این سه قسم شامل دست بخشنده، دست نیازمند و دست خدا بوده و دست خدا بالادست، دست بخشنده است و دست بخشنده زمانی که می بخشد دستش در دست خدا قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشش و احسان اثراتی دارد ادامه داد: مهم ترین اثر احسان و بخشش آرامش انسان و آسایش دیگران است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هم اکنون چشمان خانواده های فراوانی به این جلسه گلریزان دوخته شده است عنوان کرد: خوشبختانه هر سال ما شاهد افزایش کمک های مردم لرستان به جشن گلریزان هستیم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه افراد خیری که به میدان می آیند و زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد می کنند ثواب زیادی می برند تصریح کرد: زندانیان جرائم غیر عمد که به زندان افتاده اند به مفهوم این نبوده که آنها مجرم هستند بلکه به دلیل حادثه ای آنها در زندان به سر می برند که در این راستا باید کمک کنیم و آنها را به جامعه برگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه آزاد کردن هر زندانی جرائم غیر عمد کمک به فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است چرا که اگر این افراد از زندان آزاد شوند فعالیت می کنند و زندگی خود را اداره می کنند.

کد خبر 3693979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha