۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴

«فرانسوا اولاند» هشدار داد:

«برگزیت» به تقویت جریان های افراطی اروپا دامن می زند

«برگزیت» به تقویت جریان های افراطی اروپا دامن می زند

رئیس جمهوری فرانسه با ابراز تاسف از نتیجه همه پرسی انگلستان، قدرت گرفتن جریان های راست افراطی را از نتایج منفی خروج این کشور از اتحادیه اروپا که به اصطلاح «برگزیت» خوانده می شود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه با ابراز تاسف از نتیجه همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هشدار داد که «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) موجب تقویت عناصر راست افراطی اتحادیه اروپا خواهد شد.

وی در این رابطه گفــت: خطر بزرگی در مواجهه با افراط گرایی و پوپولیسم پیش روی اروپا است.

اولاند پیشتر در روز چهارشنبه و پیش از برگزاری همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نیز هشدار داده بود که برگزیت نه تنها آینده بریتانیا بلکه آینده همه اتحادیه اروپا را به مخاطره خواهد انداخت.

وی امروز نیز از رای مردم انگلستان به آزمونی بزرگ برای اروپا تعبیر و تاکید کرد: باید در مواجهه با خطرات مالی و اقتصادی این تصمیم اتحاد و قدرت خود را حفظ کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین رای نهایی مردم بریتانیا را دلیلی بر لزوم پذیرش ضعف عملکرد اتحادیه اروپا و فقدان اعتماد مرم نسبت به این نهاد دانست.   

لازم به ذکر است که امروز، «مارین لوپن» رهبر حزب افراطی «جبهه ملی فرانسه» از لزوم برگزاری همه پرسی مشابهی با هدف خروج این کشور از جمع اتحادیه اروپا سخن گفته بود.

کد خبر 3694269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha