۵ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۰

در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان صورت گرفت

طنین نوای بک یا الله مردم استان تهران/قبله تهران میزبان عاشقان شد

طنین نوای بک یا الله مردم استان تهران/قبله تهران میزبان عاشقان شد

تهران-مردم روزه دار و متدین استان تهران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان خود را به مساجد و اماکن مقدس رسانده و نوای یا رب و الهی العفو را سر داده و با خدای خود راز و نیاز کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی استان تهران در مساجد و اماکن مذهبی این استان برگزار شد.

مردم روزه دار و متدین استان تهران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان خود را به مساجد و اماکن مقدس رسانده و نوای یا رب و الهی العفو را سر داده و با خدای خود راز و نیاز کردند.

حضور دوستداران امام علی(ع) با پیراهن مشکی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان

بسیاری از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و محبان مولای متقیان حضرت علی(ع) با پوشیدن پیراهن مشکی، در سوگ ضربت خوردن امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.

مصلاها و مساجد شهرستان های استان تهران مملو از جوانان و نوجوانانی بود که آمدند تا اعلام کنند، آینده سازان ایران اسلامی هیچگاه دست از ارزش های اسلامی نمی کشند.

دستگاه های خدمت رسان و امدادی نظیر اورژانس و آتش نشانی نیز به حاضران در مراسم احیای شب های قدر خدمات لازم را ارائه می کردند.

همچنین شرکت متروی تهران و حومه نیز با افزایش ساعات کاری خود به حاضران در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در تهران، خدمات ویژه ای را ارئه کرد.

برگزاری مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و امام راحل

بسیاری از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از راه های دور و نزدیک خود را به قبله تهران رسانده و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شب زنده داری کردند.

برنامه های ویژه ای نیز از سوی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای عزاداران تدارک دیده شده بود.

همچنین مراسم ویژه احیای لیالی پرفیض قدر با حضور خیل عظیم مشتاقان در حرم مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در شهرستان های شهریار، رباط کریم، بهارستان، دماوند، فیروزکوه، ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، اسلامشهر، شهرری، پردیس و سایر نقاط استان تهران با شکوه خاصی برگزار شد.

نور قرآن کریم خاموش شدنی نیست

آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در مراسم احیای شب  نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای صاحب الزمان(عج) این شهرستان اظهار داشت: شب های پرفیض قدر، شب های بزرگی است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: در شب قدر، قرآن کریم بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل شده است و آن حضرت با تمام سختی ها و دشواری ها از کلام وحی پاسداری کرده و آن را به امانت نزد ما گذاشته است.

محمودی با اشاره به دشمنی استکبار با ارزش های قرآن کریم بیان داشت: دشمن تلاش دارد تا نور قرآن کریم را خاموش کند اما نور قرآن خاموش شدنی نیست و مسیر هدایت قرآن کریم ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران با تکیه به ارزش های الهی و تمسک به قران کریم توانسته است در دنیا بدرخشد و در اوج امنیت و اقتدار قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در آتش ناامنی می سوزند، ایران اسلامی در نهایت ثبات و امنیت قرار دارد.

درشب قدر سرنوشت انسان رقم می خورد

حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشور مردم در مساجد و اماکن مذهبی در لیالی پرفیض قدر اظهار داشت: حضور مردم در مساجد در شب های پرفیض قدر نشان دهنده عمق باور دینی و اعتقادی ملت ایران است.

وی افزود: دشمن با تمام ابزارها و امکانات می کوشد تا ملت ایران را از ارزش ها و اصول اسلامی و مذهبی دور کند اما حضور آگاهانه مردم در مراسم شب های قدر، خنثی کننده نقشه های دشمنان است.

غلامی با تأکید بر این نکته که در شب های پرفیض قدر، سرنوشت انسان رقم می خورد، ادامه داد: شب قدر بزرگترین وارزشمندترین شب سال محسوب می شود و باید از آن نهایت استفاده را برد.

باید حضور جوانان در مراسم احیای شب قدر را به فال نیک گرفت

وی بیان داشت: خوشبختانه برنامه های خوب و جامعی در مساجد برگزار می شود و باید از فرصت حضور پررنگ مردم در اماکن مذهبی برای تقویت ارزش های دینی بهره گرفت.

غلامی یادآور شد: قطعا در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، میزان حضور مردم در مساجد افزایش پیدا می کند و باید برنامه های جامع و ویژه ای برای عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت تدارک دید.

وی با اشاره به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مراسم احیای شب های قدر متذکر شد: حضور باشکوه جوانان در مراسم شب های قدر یک ارزش محسوب می شود و باید آن را به فال نیک گرفت.

کد خبر 3694403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha