۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری قطعی شد

اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری قطعی شد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: به طور قطع تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری امسال اجرایی می شود.

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همانطور که پیش از این هم اطلاع رسانی شده است، امسال سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری تاثیر مثبت دارد.

وی افزود: این موضوع برای افرادی که پیش از تصویب این قانون فارغ التحصیل شده اند نیز قبلا صادق بوده و اکنون نیز بر اساس تراز کشوری و سالیانه اعمال می شود.

اکبری یادآور شد: به هر حال داوطلبانی در آزمون دستیاری هستند ممکن است در سال های مختلف فارغ التحصیل شده باشند، بنابراین برای آنها نمرات بر اساس همان سال های تحصیل شان تراز می شود. در هر صورت نیز به گونه ای عمل می شود که داوطلبان متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: پیش از این هم در آزمون دستیاری وقتی دو نفر نمره یکسان کسب می کردند آن فردی که معدل بالاتری داشت رتبه بهتری کسب می کرد. بنابراین قانون سوابق تحصیلی هم شامل نمره پیش کارورزی و معدل داوطلبان به صورت مثبت اعمال می شود.

به گزارش مهر، سوابق تحصیلی شامل ۵ درصد معدل و ۱۰ درصد نمرات پیش کارورزی از چهل و سومین دوره آزمون دستیاری پزشکی به صورت تاثیر مثبت اعمال شده است.

این تغییرات با وجود اطلاع رسانی در دفترچه ثبت نام، مورد اعتراض گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری است که پیش از زمان تصویب این قانون از دوره پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده اند و آن را ناعادلانه می دانند.

در مقابل گروهی از داوطلبان نیز معتقد هستند که این قانون مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی بوده و برای همه داوطلبان لازم الاجرا است.

کد خبر 3694530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجتبی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      2400 پزشک اعتراض کردن به این قضیه،ولی مث اینکه برای مسئولین ما اصلا اهمیت نداره.عادلانه نیست.سیستم نمره دهی سلیقه ایه.امتحانات قطبیه.سال به سال سطحش فرق میکنه.اونایی که قبل از تصویب فارغ التحصیل شدن پس چه کنن
    • زهرا ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      ببخشيد ولي با شعور پزشكا ديگه شوخي نكنيد، ما خيلي وقته دبستان تموم كرديم!!! شما كه معدل هر داوطلب را استعلام نكرديد چطور ميخواييد تراز كنيد؟؟؟يه درصد خام تو كارنامه زديد،بعد ميگيد اينا تراز شده!! نگراني معترضين از بي عدالتي هست،از نحوه اجرا هست،از سردرگمي مسئولين محترم هست!!!از ديد شما همين كه واسه يكي تاثير مثبت داره كافيه،در ازمون رقابتي كه يك سوال ميتونه ٥٠ رتبه جابجا كنه تاثير مثبت واسه يك نفر به معني تاثير منفي واسه رقيبش هست!!! اگر امتحانات دانشگاهها استاندارد بود اگر بند پ نبود....
    • مرتضی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      عزیزان مسئول این پنبه رو لطفا از گوشها تون بیرون بیارید. چشم هاتون رو باز کنید. کمی فکر کنید. چرا انقدر ظالمانه تصمیم میگیرید و عمل میکنید. چرا دلیل محکمه پسند در پاسخ به معترضین نمیدید؟ آیا فقط به یک جمله ی قطعی شد و قطعی هست و قطعی بود اکتفا میکنید؟؟ جواب عطف بماسبق رو بدید! جواب سلیقه ای بودن نمرات رو بدید! جواب نبود یک امتحان سراسری رو بدید! لطفا جواب بدید چرا پره قطبی شد؟ جواب بدید آزمون غیر استاندارد پره بدون نمره ی منفی چطور سنگ محک شما شده؟تراز میکنید؟ با چه فرمولی؟ با فرمول ظلم؟؟
    • میثم ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      متاسفم که نتیجه ی سالها تلاش یه نفر را بازیچه ی تصمیمات خلق الساعه ی خودتون قرار میدید.. عطف به ماسبق غیرقانونی غیرشرعی و غیراخلاقی است... فقط میتونم بگم دیدار به قیامت!!
    • رضایی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      از خبرگزاری مهر در خواست دارم خبرهای مخالفین رو هم انتشار بدید.. تا الان 30 نماینده ی مجلس از وزیر درخواست کردند طرح متوقف بشه دریغ از کوچکترین اعلام خبری!! تعداد امضاها رو به افزایش و در اختیار مخالفین هست.
    • محمد ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      این صندلی و پست ها برای کسی باقی نمونده ...
    • تارا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      تاثیر سوابق باید صورت بگیرد... از اذر این قانون گزاشتن.حالا 4روز مونده جوابا بیاد میخوان قانون عوض کنن
    • محمد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      دکتر حمید اکبری شما هم که شدید مثل بقیه. حرف قانونی دارید بفرمایید. گوش ما از این مصاحبه ها پره که بدون پشتوانه قانونی و نظرات شخصی هستند.
    • پیمان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      نظر بیش از دو هزار پزشک به راحتی نادیده گرفته میشه.. و رسانه های خبری فقط به نقل از وزارت از مواضع غیر منطقی و غیر اصولی و قوانین بی اساس یک شبه دفاع میکنن...این میزان از ناعدالتی اموزشی صرف نظر از نتیجه درصورت اجرا در تاریخ آموزش عالی این کشور چون لکه ی سیاهی همیشه پایدار خواهد ماند.. متاسفم
    • علي ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      عطف بماسبق غير قانوني غير شرعي و غير اخلاقيست. انشالله اعتراض ٢٤٠٠ مخالف اين مصوبه از طريق ديوان عدالت به نتيجه خواهد رسيد و حق به حقدار ميرسه تا جلوي سو استفاده گرفته بشه.
    • موافق ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      یعنی چی که نماینده ها رو واسطه کردن که این قانون به نتیجه نرسه؟! بنظرم با عجز و آه و ناله نمیشه جلوی قانون رو گرفت.
    • علی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      تاثیر سوابق بر اساس قانون نوشته شده در دفترچه اجرایی می شود.بعضی از داوطلبین که سابقه تحصیلی خوبی ندارند به این موضوع اعتراض دارند که اصلا اعتراض به جایی نیست.امیدوارم در سالهای آتی این تاثیر افزایش نیز داده شود که عادلانه تر شود
    • ارزو نژادعلیرضای ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      ممنونم از مسئولین محترم که این قانون رو گذاشتن لاقل حق ماهایی که 7 سال درس خوندیم رو ضایع نکردن ،اتفاقا اینجا تنها جایی هست که ما داریم نتیجه ی 7 سال زحماتمون رو عادلانه می گیریم
    • پیام ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      این قانون نا عادلانست،امتحان بره دارای نمره منفی نبود پس استاندارد نیست پسقابل تاثیر نیست،
    • عاطفه نجفی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      با سلام.از نطر بنده اعمال سوابق تحصیلی در ازمون دستیاری کاملا صحیح است و بسیار زودتر ازین باید اقدام میشده است چرا که به هیچ وجه یک ازمون 4ساعته و 200سوالی استاندارد مناسبی جهت پدیرش دستیاری نمی باشد.همچنین اعمال سوابق موجب میشود اتفاقاتی چون فروش کشیک های اینترنی و عدم حصور برخی دانشجویان در بخش های اموزشی و عدم تمایل به مهارت اموزی و کسب دید بالینی کاهش یابد.
    • حسین پور ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      اولا ۲۴۰۰ پزشک نبوده رفتن از دانشجو ها امضا جمع کردن واقعا جای تاسف داره برای این جماعت