۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ایجادزیرساخت‌های فروش ونگهداری محصولات کشاورزی درکردستان

ایجادزیرساخت‌های فروش ونگهداری محصولات کشاورزی درکردستان

سنندج- عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زیرساخت های لازم برای فروش و نگهداری محصولات کشاورزی در استان کردستان تاکید کرد.

علی محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگارمهر گفت: برای برطرف کردن نگرانی کشاورزان استان کردستان در سال زراعی امسال می طلبد مسئولان استان ظرفیت انباری و مراکز خرید محصولات کشاروزی در استان را مورد بررسی قرار دهند.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی هم برای ایجاد مراکز جدید و مورد نیاز در استانی مانند کردستان اعتبار لازم را بگیرد تا نگرانی های کشاورزان این منطقه رفع شود.

وی اظهارداشت: نمایندگان مجلس استان با تمام توان از حق و حقوق کشاورزان در مجلس شورای اسلامی دفاع می‌کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان نقش بسزایی در تولید مواد غذایی کشور دارند و باید حمایت های همه جانبه ای ار این قشر تلاشگر انجام شود.

مرادی بیان کرد: از آنجا که کشاورزان نقش بسزایی در تولید مواد غذایی کشور دارند و باید حمایت های همه جانبه ای از این قشر تلاشگر و زحمتکش صورت گیرد.

وی ادامه داد:مجلس با جدیت پیگیر مطالبات کشاورزان است و وزارت جهاد کشاورزی هم باید به دلیل حجم کاری زیاد بسیار فعال تر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه وجه گندم خریداری شده از کشاورزان توسط بانک کشاورزی به حساب آنها پرداخت می شود، عنوان کرد: سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم در مراکز خرید گندم ایجاد شده که بانک کشاورزی همزمان با تحویل گندم درکمترین زمان، وجه گندم تحویلی را به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

نماینده مردم شهرستان قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هر ساله کشاورزان قروه و دهگلان در فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه می شود که برای برطرف کردن آنها باید مراکز خرید و حمل و نقل خرید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

مرادی  بیان کرد: امسال با همت کشاورزان منطقه و لطف خداوند متعال رکورد تولید گندم در استان به ویژه دشت قروه و دهگلان شکسته خواهد شد و باید زیر ساخت‌های لازم برای فروش و نگهداری محصولات کشاورزی در استان فراهم شود.

وی اظهارداشت: رایزنی های لازم را در زمینه حمل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به استان های هجوار همزمان با آغز برداشت گندم در استان انجام شده است و مسئولان استانی باید زمینه این کار را فراهم کنند.

کد خبر 3694636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha