۸ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۰

امام جمعه بوشهر:

شهدای هفتم تیر مایه عزت و آبروی استان بوشهر هستند

شهدای هفتم تیر مایه عزت و  آبروی استان بوشهر هستند

دشتی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهدای هفتم تیر آبروی استان بوشهر هستند، بر ضرورت ادامه دادن راه شهدا و حفظ آرمانها و ارزش‌های آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر با بیان اینکه شهدای نخبه استان بوشهر از روستای بحیری است، اظهار داشت: شهیدان حیدری و شهریاری صفحه اول شناسامه استان و آبروی بوشهر هستند .

وی افزود: شهرستان دشتی و روستای بحیری عزت وآبروی استان بوشهر هستند و شجاعت، دلیری و ولایتمداری از شاخصه های اصلی شهید شهریاری وحیدری به شمار می رود.

صفایی بوشهری ادامه داد: اگر کار شایسته از باطن صورت گیرد خدا نام او را در دنیا پاک نخواهد کرد و حال قریب به ۳۵ سال از شهادت این عزیزان می گذرد ولی می بینیم هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

وی تصریح کرد: حضور باشکوه شما مردم  نشان از بصیرت، ولایتمداری و حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

صفایی بوشهری یادآور شد: برگزاری این جلسات علاوه بر تکریم و تجلیل از خانواده شهدا در پرتوتجلیل،  تعلیم آموزه های شهدا به جامعه نیز است.

وی بیان کرد: شهرستان دشتی و استان بوشهر به وجود شهید شهریاری افتخار می کند و اگر می خواهیم آبرومند و اثر گذار شویم باید راه شهید شهریاری را ادامه دهیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ایمان، عمل صالح و تقوا یکی شاخصه های شهید شهریاری است، گفت: شهید شهریاری قبل و بعد از نمایندگی هیچ تغییری نداشته و همواره متواضع، مردمدار، خوش اخلاق و ولایتمدار بوده است.

وی اسلام خواهی و ولایتمداری را پیام شهید شهریاری وهمه شهدا عنوان کرد و ادامه داد: معیار و میزان تمامی جریانات و اشخاص این است که در مسیر رهبری حرکت می کند یا نه  آن وقت نمره بدهیم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه بصیرت در فتنه، خدمت جهادی به مردم و استکبار ستیزی از دیگر پیام شهدا بود اظهار کرد: مردم ولی نعمت هستند تمام عزت و آبرو مسئولین به احترام مردم است که باید قدر آن ها را بدانیم.

وی افزود: از دشمن نترسید از آمریکا، انگلیس و رژیم صهینویست نترسید چون شما خدا را دارید.

 امام جمعه خورموج نیز گفت: هر ساله دو مراسم ملی و محوری در این روستا برگزار می شود که یادواره شهدای هفتم تیر و شهدای خلیج فارس از جمله این مراسمات است.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: عدم فضای مناسب برای این محفل یکی از مشکلات است که نیاز و توجه ویژه به آن دارد و خانواده معظم این شهیدان عزیز نیز تاکید دارند این گونه مراسمات در این روستا و در جوار گلزار شهدا برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا در بخش‌ها و نقاط مختلف فرهنگ جبهه و شهادت در میان مردم تقویت می کند.

در این مراسم معاون استاندار بوشهر، فرماندار دشتی، نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان نیز حضور داشتند.

کد خبر 3696705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha