۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲

رکورد دار وزنه برداری جوانان جهان در گفتگو با مهر:

هیچ رکوردی دست نیافتنی نیست/ با قدرت به وزنه‌برداری برمی‌گردم

هیچ رکوردی دست نیافتنی نیست/ با قدرت به وزنه‌برداری برمی‌گردم

گرگان – رکورددار وزنه برداری جوانان جهان ضمن بیان اینکه هر رکوردی روزی شکسته می شود از انگیزه بالایش برای بازگشت باقدرت به میادین ورزش خبر داد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها – محمدامین شعبانی: هفته اول آبان ماه سال ۸۸ بود که خبری ناگوار برای وزنه برداری ایران به روی خروجی خبرگزاری های کشور نقش بست که حکایت از پایان تلخ فوق ستاره وزنه برداری ایران و محرومیت ابدی «سعید علی حسینی» بود.

البته این حکم با رای دادگاه بین المللی ورزش (CAS) شکسته شد و به ۱۲ سال کاهش یافت اما دوازده سال دوری از ورزش برای جوان ۲۲ ساله و آماده وزنه برداری ایران مُهر پایانی بود بر پرونده عمر ورزشی سعید علی حسینی که به عنوان نابغه وزنه برداری جهان شناخته شده بود.

حسینی این روزها در باشگاه شخصی خود در اردبیل سخت در تلاش است که خود را به آمادگی لازم برای بازگشت به میادین برساند. او در سفری کوتاه به شهرستان گرگان دقایقی با ما درباره شرایط فعلی و انگیزه بالا برای بازگشت باقدرت به عرصه ورزش سخن گفته که متن آن در ادامه آمده است:

* چقدر امیدوار بودی که مدت زمان محرومیتت «هشت سال» کاهش پیدا کند؟

اواخر سال ۹۳ بود که متوجه شدم در قوانین جدید زمان محرومیت ورزشکاران پس از اعلام مثبت شدن دوپینگ برای دومین بار به ۸ سال کاهش یافته و این خبر باعث ایجاد امیدواری در من شد و تمرینات بدنسازی خود را از سر گرفتم و پس از مدتی با انتخاب دکتر علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری و با علم به اینکه ایشان نه به خاطر شخص من و منافع شخصی، بلکه به جهت منافع کشور عزیزمان این مسئله را بطور جد پیگیری خواهند کرد ، امیدواری من دو چندان شد و تمریناتم را بطوری جدی ادامه دادم.

* پس رئیس فعلی فدراسیون تلاش بسیاری برای کم شدن دوران محرومیت انجام داد.

بله، پس از سفر ایشان به مجارستان و دیدار با دکتر تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی بود که دکتر مرادی با بنده تماس گرفته و عنوان کردند که یکی از مباحث دیدار با ایشان زمینه سازی جهت بازگشت بنده بوده و قول مساعد جهت ادامه روند پیگیری های خود را در این جهت دادند.

* چه زمانی متوجه کاهش مدت محرومیتت شدی؟

پنجم خرداد بود که خبری خوشحال کننده از سوی عوامل فدراسیون مبنی بر موافقت فدراسیون جهانی با کاهش محرومیتم رسید و خدا را شاکرم که به من فرصت داد بتوانم بار دیگر وزنه برداری را بطور حرفه ای ادامه دهم و خوشحالم که هفت سال کابوس وار و سخت که پشت سر گذاشتم در حال اتمام است

* در حال حاضر انگیزه ات چقدر بالا رفته است؟

بسیار زیاد، ان شاالله بتوانم از فرصت پیش آماده استفاده کرده و دل خانواده، مردم عزیز و افرادی که چشم انتظار حضور من در صحنه مسابقات بودند را با کسب افتخار شاد کنم و جا دارد از زحمات و پیگیری ها بی دریغ دکتر مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری تشکر کنم که مراتب بازگشتم به دنیای قهرمانی را فراهم آوردند.

* رکوردی که در مسابقات جهانی جوانان ثبت کردی هنوز پابرجا مانده؟

 در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا سال ۸۷ رکورد ۲۰۶ کیلوگرم در یکضرب و ۲۴۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۵۱ کیلوگرم را به ثبت رسانده ام که تا کنون به این رکورد ها حمله نشده و این افتخار برای کشور عزیزمان باقی مانده است.

* فکر می کنی چه کسی بتواند این رکورد را جابه جا کند؟

در رقابتهای قهرمانی جوانان جهان که در حال پیگیری است، وزنه بردار فوق سنگین ارمنستان رکوردهای خوبی به ثبت رسانده اما به شخصه آرزو دارم رکوردهایم به دست وزنه برداران کشورمان جابجا شود و این رکورد شکنی باعث ایجاد انگیزه و حمایت از ورزشکاران و در نتیجه رسیدن به عناوین بالاتر گردد ، در هر حال هیچ رکوردی ابدی و دست نیافتنی نیست و دست بالای دست بسیار است.

* اوضاع وزنه برداری کشور در آستانه المپیک را چطور می بینی؟

اردوی المپیکی سطح دریا ملی پوشان وزنه برداری هم اکنون در حال انجام است و من به عنوان عضو کوچکی از وزنه برداری کشور از تمامی مسئولان، دست اندرکاران، رسانه ها و مردم عزیز خواهشمندم با حمایت همه جانبه کادر فنی و وزنه برداران تیم ملی و فارغ از ایجاد هرگونه حاشیه در واپسین روزهای باقی مانده تا المپیک ریو، زمینه افتخار آفرینی دلیر مردان تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران را در المپیک ریو فراهم آورند.

* در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمائید.

از تمامی افرادی که با ایجاد کمپین، جمع آوری امضا و تشکیل طومار و در راس آن ریاست فدراسیون وزنه برداری که باعث بازگشت بنده دنیای قهرمانی شده اند تشکر و قدردانی کرده و ان شاالله در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با کسب افتخاری برای میهن عزیزم ذره ای از محبت های ایشان را جبران کنم.

کد خبر 3697175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha