۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷

پایگاه اورژانس در بهشت فاطمه (س) قزوین راه اندازی می شود

پایگاه اورژانس در بهشت فاطمه (س) قزوین راه اندازی می شود

قزوین- در جریان بررسی و تصویب لایحه تعرفه سال ۹۵ خدمات سازمان آرامستانها، اعضای شورای اسلامی شهر خواستار ارتقاء خدمات و راه اندازی اورژانس در آرامستانهای شهر و به ویژه بهشت فاطمه(س) شدند.

به گزارش خبر نگار مهر، علی صادقی نیارکی رئیس کمیسیون اداری و مالی ظهر سه شنبه در جلسه شورای شهر و در جریان طرح لایحه تعرفه سال ۹۵ سازمان آرامستانها که با افزایش ۵ تا ۱۲ درصدی تعرفه همراه است، با بیان اینکه به جز معدود ردیف هایی که برای اغنیاء بوده و با افزایش تعرفه مواجه بودند، بسیاری دیگر از ردیف ها مطابق نرخ سال ۹۴ باقی خواهند ماند، افزود: ضرورت ایجاد پایگاه اورژانس مستمر در سازمان آرامستان تا حدی بود که کمیسیون، شهرداری را به ارجاع لایحه ای دیگر در این رابطه به شورا موظف کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تصمیمات، برگزاری جلسه با محوریت کمیسیونهای مربوطه و حضور اعضای شورا، معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیر عامل سازمان آرامستانها به منظور حل و بررسی مشکلات ترافیکی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی آرامستانها در آینده نزدیک بود.

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی در جریان بررسی لایحه مذکور با اشاره به کمبودها و مشکلاتی که در آرامستان بهشت فاطمه(س) وجود دارد، اظهارداشت: اصلاح ساختاری ورودی و خروجی آرامستان به همراه ایجاد صندلی، سایه بان، آبسردکن از مهمترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه کارهای فرهنگی که در زیرگذر پل انجام گرفته و رها شده باید دوباره ادامه پیدا کند، گفت: آرامستانها معمولا انسان را به یاد مرگ می‌اندازند و حالت تفرجگاهی ندارند، ولی در آرامستانهای قزوین اینگونه نیست و در کنار این باید اقدامات فرهنگی در این مکانها اجرایی شود تا مردم وقتی به آنجا می‌آیند، بهترین استفاده معنوی را ببرند.

محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری نیز ضمن مخالفت با افزیش ۵ تا ۱۲ درصدی تعرفه خدمات سازمان آرامستانها، اظهارداشت: باتوجه به تک رقمی شدن نرخ تورم در کشور، ممکن است این افزایش بار روانی منفی در جامعه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید خدمات مناسبی در آرامستانها به مردم ارائه شود، گفت: سه سال است از کمبود پارکینگ در قبرستانهای صدر، نوبلی و بهشت حسینی که دارای ۱۵ هزار قبر است، صحبت می‌کنیم، ولی همچنان این مشکلات حل نشده باقی مانده است.

صدیقی یادآورشد: بنابراین افزایش تعرفه ها نباید با نگاه ارتقاء درآمد باشد و در عوض خدماتی که لازم است، به مردم ارائه نشود.

در ادامه جلسه لایحه مذکور با شرایطی که در کمیسیون به آنها تأکید شده بود، در کنار ارائه گزارش درآمد سازمان آرامستانها از سال ۹۱ تا ۹۴ به پارلمان محلی قزوین موافقت به عمل آمد.

کد خبر 3697184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha