۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲:

ظرفیت ذخیره سازی گندم در شمال دو میلیون تن است

ظرفیت ذخیره سازی گندم در شمال دو میلیون تن است

ساری - سرپرست شرکت غله مازندران گفت: در منطقه ۲ و استان های مازندران، گلستان و سمنان ظرفیت دو میلیون تن فضای ذخیره سازی گندم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری صبح چهارشنبه در نشست اتاق بازرگانی مازندران افزود: مازندران با داشتن سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر می‌تواند عملیات واردات گندم از کشورهای قزاقستان و روسیه را مدیریت نماید.

وی اظهار داشت: شرکت غله با داشتن تعداد ۴۶ کارخانه فرآوری آرد، این ظرفیت را دارد تا گندم قزاقستان رأی فرآوری و به کشورهای عراق و افغانستان صادر کند.

وی تصریح کرد: اولویت فعالیت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ذخیره سازی گندم و مدیریت توزیع گندم یارانه‌ای و توزیع آرد و نظارت بر تولید نان است.

جعفری به شرایط آب و هوایی کشور قزاقستان و مدت محدود برداشت گندم و شرایط حمل و نقل ارزان و فضای ذخیره سازی پایین آن کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت می‌تواند به عنوان مرکزی برای ذخیره سازی گندم و تبدیل آرد و صادرات آن به عراق و افغانستان و سایر کشورهای منطقه و همچنین سوآپ گندم شود.

جعفری تصریح کرد: پیگیری و نهایی کردن این موضوعات نیازمند نشست‌های کارشناسی متقابل و به خصوص با انجمن صنفی کارخانجات آرد استان است.

کد خبر 3697806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha