۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

یک مقام مسئول به مهر اعلام کرد:

تدوین مقررات ملی ساختمان در حوزه مسکن روستایی

تدوین مقررات ملی ساختمان در حوزه مسکن روستایی

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با اشاره به تدوین مقررات ملی ساختمان در حوزه مسکن روستایی، گفت: باید استاندارد و کدهای مختلف برای مصالح ساختمانی بومی تعریف شود.

امیرحسین گرکانی در گفتگو با مهر با اشاره به اقداماتی که در روستاها در حال انجام است، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه ما مقرراتی است که در حوزه روستاها وجود دارد و باید دوباره مورد بازبینی یا تدوین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از این مباحث را مقررات حوزه ساخت عنوان کرد و افزود: در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان توانستیم این موضوع را به نتیجه برسانیم و قرار شده که برای ساخت ساختمان‌های روستایی مقررات ملی تدوین شود.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با اعلام اینکه موضوع تدوین مقررات در ساخت و سازهای روستایی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در روستاها از مصالح ساختمانی بومی یا خشت و چوب استفاده می‌شود اما ما کدها و استانداردهای مختلف برای این مصالح نداریم.

گرکانی با بیان اینکه در سایر کشورها کدهای مختلفی برای مصالح ساختمانی روستایی دارند، گفت: امیدوارم با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم مانند خیلی از کشورها که حتی برای ساختمان‌های حصیری خودشان هم کد تعریف کرده اند.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی ادامه داد: امیدواریم که در حوزه مصالح بومی و دانش بومی این کدها را تعریف کنیم و این نیاز مرتفع شود تا ساختمان‌های روستایی مطابق با استانداردهای مشخص ساخته شود.

کد خبر 3697834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha