۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه صید ماهی با قلاب در استان همدان

ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه صید ماهی با قلاب در استان همدان

همدان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه عادی صید ماهی با قلاب در سال جاری برای صید ماهی در رودخانه‌ها و آب های داخلی محدوده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فصل صید تا پایان دی ماه بوده و اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت یک ماه است، گفت: پس از پایان تاریخ اعتبار، متقاضیان باید مجددا پروانه خریداری کنند.

وی با بیان اینکه بهای پروانه صید ماهی با قلاب ۵۰ هزار ریال است که در مقابل ارائه رسید بانکی، به نام صیاد صادر می شود، گفت: تعداد مجاز صید، حداکثر روزانه ۵ قطعه ماهی به ازای هر پروانه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه صید در رودخانه‌های حفاظت شده و صید ماهی قزل آلای با این پروانه ممنوع است، اظهار داشت: متقاضی به ازای هر پروانه می تواند صرفا از یک واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ یا چوب ماهیگیری یا ریسه استفاده کند، گفت: استفاده از ابزار بیشتر، مستلزم تهیه پروانه به ازای هر واحد ابزار صید است.

محمدی گفت: هر ماهیگیر در هر دوره یک ماهه اعتبار پروانه، حداکثر مجاز به اخذ سه پروانه صید از هر استان و استفاده از سه واحد ابزار صید در هر روز است.

وی با تاکید بر اینکه پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است، گفت: چنانچه متقاضی تمایل به صید در استان های مختلف را داشته باشد باید از هر استان جداگانه پروانه دریافت کند.

وی عنوان کرد: ماهیگیری در قسمت‌هایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام شده نیز مجاز نیست و صدور پروانه عادی صید ماهی با تور در استان همدان ممنوع است.

فراخوان ثبت نام انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز منتشر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین از انتشار فراخوان ثبت نام انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور برگزاری هجدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در سال جاری خبر داد.

محمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته ای انجام داده اند و همچنین ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی اقدام به فراخوان هجدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کرده است.

محمدی گفت: فرایند انتخاب از رویه خاص و تثبیت شده ای برخوردار است و در قالب یک دستورالعمل متقاضیان می توانند پرسشنامه هایی که به این منظور تدوین شده را تا یکم مهر ماه سال جاری تکمیل کنند.

وی بیان کرد: در انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز مواردی از جمله رعایت استانداردهای زیست محیطی در بخش هوا، صدا، آب، خاک و پسماند و استفاده از منابع و مواد سازگار با محیط زیست و تولید محصولات پاک و نوع بسته بندی در فرآیند واحدهای تولیدی مدنظر است.

وی بکارگیری فناوریهای نوین و پاک در کاهش و حذف آلاینده های خروجی از واحدهای صنعتی و خدماتی، بکارگیری انرژی های نو در فرآیند واحدهای صنعتی و خدماتی و همچنین اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در واحدها را نیز از دیگر موارد عنوان کرد.

دستورالعمل صدور پروانه عادی استانی صید ماهی با قلاب در سال ١٣٩٥ ابلاغ شد


 

کد خبر 3698912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha