۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

استاندار گیلان تاکید کرد:

پروژه راه آهن رشت- انزلی با سرعت بیشتر تکمیل شود

پروژه راه آهن رشت- انزلی با سرعت بیشتر تکمیل شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی پروژه راه آهن رشت- انزلی از کند بودن روند ساخت این خط راه آهن ابراز گلایه و بر سرعت بخشیدن به عملیات احداث و اتمام آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از راه آهن رشت - انزلی با توجه به اهمیت پروژه های راه آهن در گیلان  و توجه رئیس جمهور به این مهم اظهار کرد: پیشرفت پروژه های راه آهن در گیلان با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به لزوم تحقق اعتبارات برای پیشرفت پروژه های راه آهن در گیلان گفت: در این راستا حمایت های مالی نیز درخواست شده است.

 استاندار گیلان گفت: پروژه راه آهن قزوین ـ رشت با بهره ‌برداری از راه ‌آهن رشت ـ انزلی و رشت ـ آستارا اقتصادی می‌شود.

 نجفی زمینه سرمایه گذاری در گیلان برای کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه را فراهم دانست و تصریح  کرد: سرمایه گذاران خارجی راه اندازی خط های راه آهن را در گیلان اقتصادی می دانند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با توجه به پیشرفت ۱۲ تا ۱۵ درصدی مرحله اول راه آهن رشت- انزلی، از روند کند اجرای آن ابراز نارضایتی کرد و گفت: پیمانکاران نباید مطالبات معوقه را در پیشرفت این  پروژه دخالت دهند.

استاندارگیلان همچنین با تاکید بر اتمام راه آهن قزوین- رشت تا پایان سال جاری، از مناقصه قطعه های هفت و هشت راه آهن رشت- انزلی خبر داد.

نجفی افزود: راه آهن قزوین- رشت نیازمند ۲۵۶ کیلومتر ریل‌گذاری است و مدارک مناقصه راه آهن رشت- انزلی نیز در حال آماده شدن است.

وی تصریح کرد: کل هزینه پیش بینی شده این طرح ۱۵ میلیارد تومان است که در سه مرحله اجرایی می شود.

کد خبر 3699038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha