۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۸:۴۷

زندگی سیاه پوستان مهم است؛

تداوم صف آرائی مردم و پلیس در اکثر شهرهای آمریکا

تداوم صف آرائی مردم و پلیس در اکثر شهرهای آمریکا

اکثر شهرهای آمریکا در حالی دیشب را به صبح رساندند که جریان عادی زندگی در آنها به واسطه حضور گسترده مردم در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا فلج شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تداوم اعتراضات گسترده خیابانی به قتل دو مرد سیاه پوست به دست پلیس آمریکا که هفته گذشته به ترتیب در ایالت های لوئیزیانا و مینه سوتا رخ داد، همچنان جریان زندگی را در اغلب شهرهای ایالات متحده فلج کرده است. با این حال به استثنای شهر «باتون روژ» که شاهد اولین قتل بود، نشانه ای از احتمال درگیری میان تظاهرات کنندگان و پلیس ضد شورش دیده نمی شود.

به این ترتیب، همزمان با کلان شهرهایی چون «نیویورک» و «واشنگتن دی سی» و در جوی که دغدغه های امنیتی ناشی از حادثه کشتار پنج پلیس به دست یک تک تیرانداز سیاه پوست به خوبی حس می شد، اغلب شهرهای آمریکا دیشب را در حالی به صبح رساندند که خیابان ها در قبضه معترضین بود.

این سومین روز متوالی ار اعتراضات گسترده به قتل «آلتون استرلینگ» ۳۷ ساله و «فیلاندو کاستیل» ۳۲ ساله بود؛ دو مورد از تازه ترین نمونه های نژاد پرستی پلیس آمریکا در حالیکه این کشور در چند سال گذشته حوادث متعدد مشابه ای را از سر گذرانده است و در همه موارد هم ضارب سفید پوست تبرئه شده است!

در این میان، گزارش هایی مبنی بر امکان شورش علیه نیروهای پلیس در شهر باتون روژ و چند شهر دیگر آمریکا، نیروهای امنیتی را با ترس دست به گریبان کرده است. در شهرهای «بالوین»، «آتلانتا» و «جورجیا» نیز گزارش هایی از تهاجم و شلیک به نیروهای پلیس ارائه شده است که این خود نشان دهنده سرخوردگی مردم از شیوه اجرای عدالت در آمریکا و تلاش آنها برای احیاء حق خود از راهی به غیر از رجوع به دستگاه های قضایی است.

کد خبر 3708884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha