۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵

نقوی حسینی در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

۲۶ تیر؛ موعد ارائه گزارش دوم برجام/امیدواریم این گزارش جدی‌ترباشد

۲۶ تیر؛ موعد ارائه گزارش دوم برجام/امیدواریم این گزارش جدی‌ترباشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه وزارت خاجه باید تا ۲۶ تیرماه دومین گزارش سه ماهه اجرای برجام را ارائه دهد، گفت: امیدورام این گزارش دقیق‌تر و جدی‌تر باشد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن موعد ارائه گزارش سه ماهه دوم اجرای برجام از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت: تا روز ۲۶ تیرماه وزارت امور خارجه باید دومین گزارش سه ماهه اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد.

وی افزود: پس از این تاریخ، کمیسیون امنیت ملی نیز موظف است بلافاصله گزارش ۶ ماهه اجرای برجام را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون به صحن مجلس بر اساس ۳ شاخصه شامل «دو گزارش ارائه شده از وزارت خارجه»، «بازدیدهای میدانی کمیسیون از سایت های هسته ای» و «نشست های کارشناسی با مسئولان سیاسی، امنیتی و اقتصادی مرتبط با برجام» تنظیم خواهد شد.

نقوی حسینی تصریح کرد: ما این گزارش را در اولین فرصت تقدیم هیئت رئیسه مجلس می کنیم و پس از آن هیئت رئیسه باید آن را در نوبت طرح در صحن علنی قرار دهد.

وی با بیان اینکه در رابطه با گزارش قبلی سه ماهه اجرای برجام دو جلسه با حضور آقای عراقچی تشکیل شد، اظهارداشت: نقدهای بسیاری به گزارش قبلی ارائه شد و در حال حاضر نیز هرچند احتمالاً وزارت خارجه سر موعد گزارش خود را ارائه می‌دهد، اما باید توجه کرد که گزارش بدون استنادات و تبیین جزئیات که به صورت کلی و با تکرار عبارات برجام تهیه شده باشد، فایده ای ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به عهدشکنی ها و مانع تراشی‌های آمریکائی‌ها در مقابل برجام به ویژه با تصویب قانون ویزا و ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران که همه مغایر برجام است، امیدواریم گزارش جدید دقیق‌تر و جدی‌تر باشد.

بررسی خطر «کاهش بودجه دفاعی کشور» در نشست سه‌شنبه کمیسیون، با حضور وزیر دفاع

نقوی حسینی همچنین در ادامه از حضور سردار دهقان وزیر دفاع و معاونان وی در نشست سه شنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: در این نشست علاوه بر معارفه اعضای جدید کمیسیون به وزیر دفاع که قبلاً نیز مرسوم بوده است، آخرین گزارش تحولات حوزه دفاعی کشور دریافت می شود.

وی افزود: علاوه بر این، پیشنهاد اخیر دولت در اصلاحیه بودجه ۹۵ برای کاهش ۵ هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی کشور نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت و علت آن بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اکثر اعضای کمیسیون با این پیشنهاد مخالفند؛ چرا که در این شرایط منطقه، کاهش بودجه دفاعی کشور خطرناک و غیرعاقلانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه موظف است از زمان اجرای برجام (۲۶ دی ماه سال گذشته)، هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد و این کمیسیون نیز موظف است، هر شش ماه یکبار، در این رابطه به صحن مجلس گزارش دهد.

کد خبر 3709174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha