۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

از سوی معاون تبلیغات آستان قدس؛

برنامه‌های آستان قدس رضوی در هفته عفاف و حجاب اعلام شد

برنامه‌های آستان قدس رضوی در هفته عفاف و حجاب اعلام شد

مشهد ـ برنامه‌های آستان قدس رضوی در هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت‌الاسلام سید جلال حسینی ظهر یکشنبه در نشستی خبری در حرم رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از ضرورت‌های دینی مردم است و عفاف و حجاب به عنوان میراث گرانبهای سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف پرچم انقلابی‌گری و اطاعت از ائمه(ع) است و اگر کسی تردید داشته باشد که حجاب و عفاف محصول فرهنگ رضوی است، فرهنگ رضوی را به درستی نشناخته است.

حسینی با اشاره به مشکلات و گرفتارهای امروزه جامعه گفت: کسانی که سبک زندگی عفیفانه را انتخاب کرده باشد در واقع امنیت اجتماعی، روحی روانی خود را تامین کرده است و می‌تواند تمدن‌ساز نوین اسلامی باشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز مسجد جامع گوهرشاد نمادی از حفظ حجاب و جریان مقاومت دینی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی و غرب زدگی رضاخان پهلوی است که این موضوع ظرفیتی بی نظیر برای متولیان فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف می‌تواند تضمین کننده نظام و انقلاب و آرامش بخش مردم باشد، گفت: آستان قدس رضوی با تمام توان در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌کوشد و ترویج سبک زندگی عفیفانه با محوریت قیام مسجد گوهرشاد را در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در هفته عفاف و حجاب گفت: برنامه‌ها در سه سطح کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تدوین دایره‌المعارف حجاب و عفاف، برگزاری همایش ملی زیارت و حجاب و عفاف، برپایی پایگاه عفاف و حجاب در کتابخانه آستان قدس رضوی و رو نمایی از دو فیلم کوتاه و دو فیلم‌نامه بلند در ارتباط با حجاب و عفاف اشاره کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی افزود: برپای جشنواره ملی داستان‌نویسی حجاب و غفاف و ارایه 81 داستان کوتاه در شبکه‌های مجازی، برگزاری ویژه برنامه همسفر با پروانه در مجتمع امام خمینی(ره) مشهد، اعزام مبلغ به سرتاسر کشور، برگزاری مسابقات مختلف بین تشکل‌های فعال جوانان در سراسر کشور و تولید کتاب‌های صوتی با موضوع عفاف و حجاب ازدیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در هفته عفاف و حجاب است.

حسینی تأکید کرد: در این هفته، کلاس آموزشی برای مربیان تربیت بدنی آستان قدس رضوی با موضوع زندگی عفیفانه، برگزار می‌شود، همچنین در هفته عفاف و حجاب، مراسمی در مسجد گوهرشاد با حضور جمعی از خانواده‌های مدافعان حرم حضرت زینب(س) برپا می‌شود.

 وی با اشاره به تحصیل هفت هزار دانش‌آموز در مدارس بنیاد فرهنگ رضوی گفت: آستان قدس رضوی آماده است در مدارس دولتی و غیر دولتی سراسر کشور، طرح عفاف و حجاب را ارائه دهد که نظیر این حرکت در دانشگاه امام رضا(ع) در هفته حجاب و عفاف اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی‌ آستان قدس رضوی با انتقاد از نابسامانی عفاف و حجاب در میان دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: چنانچه مسئولان دانشگاه‌های سراسر کشور تمایل دارند از طرح ویژه حجاب و عفاف در دانشگاه استفاده کنند، آستان قدس رضوی آماده کمک به مدارس و دانشگاه‌ها است.

کد خبر 3709630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha