۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۱

رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان شفت معارفه شد

رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان شفت معارفه شد

شفت- رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان شفت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معارفه شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان- مریم اصغری: مراسم معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش شفت عصریکشنبه در سالن همایش دبیرستان شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم محمد امجدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، یونس محمودی سرپرست فرمانداری، عبدالله رنجی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش و سالار نجفی رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شفت و جمعی از روسای دستگاه های اجرایی و فرهنگیان این شهرستان حضور داشتند.

ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش در جهت رسیدن به اهداف آموزشی

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، گفت: بسیاری از تصمیم ها برای این نهاد در شوراهای مختلف زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش گرفته می شود.

محمد امجدی بسیاری از تصمیم های اتخاذ شده در این شوراها را برای رساندن دانش آموز به نقش اساسی خود در آینده دانست و افزود: برای رسیدن  دانش آموز به آن مقطع معلمان نقش اساسی ایفا می کنند.

وی با اشاره به سوگند خداوند به قلم در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قلم به عنوان ابزار علم بوده و مهارت استفاده از این ابزار برعهده معلمان است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به سابقه تمدن شش هزار ساله غنی ایران در گذشته، تصریح کرد: در همه ادوار به سواد و دانش و آموزش در کشور اهمیت داده می شد.

وی به  نقش غیرقابل انکار معلمان در دوران قبل از انقلاب به تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان در راستای زمینه سازی برای انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: تاریخ ایران نشان می دهد که همیشه تغییر و تحول در کشور براساس نظر و رأی مردم انجام می شود.

امجدی در ادامه با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش چند سیاست کاری برای خود تعریف است، ساماندهی نیروهای انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و توسعه مشارکت های مردمی را از جمله این سیاست ها دانست.

وی این سیاست ها را برای ایجاد تحول در حوزه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: هر تغییر و تحولی در این حوزه با توجه به نگرش آموزش و پرورش در جهت رسیدن به اهداف و آرمان های آموزشی ایجاد می شود.

هزینه کردن اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در حوزه آموزش و پرورش شفت

سرپرست فرمانداری شفت نیز در این مراسم آموزش و پرورش را سنگ بنای همه تحولات در سطح جامعه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش نقطه عطفی در ایجاد تحول و توسعه انسانی در نگاه مدیریتی است.

یونس محمودی افزود: به اعتقاد همه علما و اساتید علم مدیریت، آموزش و پرورش می تواند به عنوان پیشبرد و پیش آهنگ این تحول قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء الهی است، گفت: همه انبیاء الهی و معلمان به دنبال اجرای قسط و عدالت فرهنگی در تمام سطوح جوامع انسانی بوده و هستند.

سرپرست فرماندار شفت به وضعیت مطلوب آموزش و پرورش شهرستان از برخی جهات اشاره کرد و یادآورشد: حدود ۱۵ میلیارد تومان با وجود همه مشکلات و فشارها در چندسال اخیر در حوزه آموزش و پرورش شهرستان شفت هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۱۵ درصدی از اعتبارات شهرستان به بخش آموزش و پرورش، افزود: خوشبختانه در این سال ها شاهد مقاوم سازی و نوسازی بسیاری از مدارس شفت بوده ایم.

نوسازی و مقاوم سازی ۹۰ درصد مدارس در شفت

رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شفت در ادامه این مراسم آموزش و پرورش را مهم ترین نهاد فرهنگی و اصلی ترین پایگاه مردمی اعلام کرد و افزود: اشاعه قانون پذیری، مسئولیت جویی از رسالت های اصلی این نهاد است.

عبدالله رنجی با بیان اینکه آموزش و پرورش شفت در حوزه آموزش، پرورش و عمران بسیار خوب عمل کرده است، گفت: با وجود مشکلات فراوان کسب این موفقیت ها بسیار مهم و حائزاهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت در گذشته فاقد بسیاری از امکانات و تجهیزات آموزش و رفاهی بود، تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با تلاش همکاران با ایجاد تغییر و تحول پیشرفت های علمی و ارتقای آموزشی در شهرستان مشاهده کنیم.

رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شفت در ادامه به پروژه های در دست اجرای این نهاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: دو مدرسه در مقطع دبیرستان در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

 به گفته این مسئول در گذشته حدود ۱۰ درصد از مدارس شهرستان شفت از امکانات گرمایشی برخوردار بودند که این میزان در حال حاضر به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۱۰ درصد از مدارس شفت تخریبی و فرسوده است، گفت: خوشبختانه در این سال ها توانستیم ۹۰ درصد از مدارس شهرستان را مقاوم و نوسازی کنیم.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات عبدالله رنجی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شفت تقدیر و تشکر و سالار نجفی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 3709764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha