۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

استاندار گیلان:

وزارت جهاد کشاورزی پرداخت مطالبات چایکاران را در اولویت قرار دهد

وزارت جهاد کشاورزی پرداخت مطالبات چایکاران را در اولویت قرار دهد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات چایکاران گفت: وزارت جهاد کشاورزی بدون تبعیض بین کشاورزان، مطالبات چایکاران گیلانی را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدعلی نجفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل با موضوع کشاورزی بر مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید و اظهار کرد: باید با افزایش کارت‌های زرد مبارزه با آفت مگس زیتون در راستای مبارزه با این آفات تلاش کنیم بدون اینکه از باغداران هزینه‌ای بابت  مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود.

وی به برنامه های استان در حوزه زیتون اشاره کرد و افزود: افزایش سطح زیر کشت، توسعه کمی و کیفی، مبارزه با آفات، اصلاح باغات و خرید محصول از جمله برنامه های استان در بخش زیتون است.

نجفی بهره مندی از نظرات کارشناسان در مقابله با آفت مگس زیتون را ضروری دانست و گفت: درنظر گرفتن ۷۵ هزار کارت زرد برای مبارزه با این آفت کافی نیست و باید در صورت نیاز، تعداد این کارت ها را تا دو برابر افزایش داد.

استاندار گیلان در ادامه به رویکرد وزارت کشور به محصول چای اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود تأکیدات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، هنوز خزانه نتوانسته پول چایکاران را پرداخت کند.

وی ادامه داد: نباید نسبت به مطالبات چایکاران بی توجهی صورت گیرد و انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای خود را بیشتر از پیش درگیر مشکلات این بخش کنند.

نجفی همچنین بر ضرورت مقابله با هجوم گیاه سنبل آبی در تالاب های استان تاکید و بیان کرد: فروش سنبل آبی در استان ممنوع است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و با نگاه پژوهش محور در مبارزه با این گیاه اقدام کرد.

استاندار افزود: آمادگی لازم برای مقابله با سنبل آبی در استان وجود دارد و دولت نیز در این مهم به استان کمک خواهد کرد.

کد خبر 3710661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha